اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

فارس من| باید به سمت انعقاد پیمان‌های پولی برویم/ ضرورت پایان دادن به انحصار سوئیفت

یک اقتصاددان گفت: هر کاری در راستای پایان دادن به انحصار سوئیفت صورت بگیرد چه استفاده از پیام‌رسان‌های روسی و چینی، چه کارهای موازی که خودمان انجام می‌دهیم و چه پیام‌رسان‌های دیگری که سایر کشورها دنبال می‌کنند، همه اینها باید مورد توجه قرار گیرد.

فارس من| باید به سمت انعقاد پیمان‌های پولی برویم/ ضرورت پایان دادن به انحصار سوئیفت

جعفر قادری اقتصاددان و نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس درباره طرح مجلس درباره توسعه پیمان های پولی و پیام رسان مالی جایگزین سوئیفت گفت: با توجه به اینکه آمریکا مسیر یکجانبه گرایی را در پیش گرفته است. ما باید به سمت انعقاد پیمان های پولی و پیمان های دوجانبه برویم و مسیر ارتباطاتی مون را در مبادلات پولی از مسیری که آمریکا دنبال می کند جدا کنیم و به نوعی تحریم‌های آمریکا را خنثی کنیم.

قادری اضافه کرد: این همکاری ها برای ارتباط ما با چین، روسیه و هند و برخی کشورهایی که ظرفیت و امکان دارند را حجم قابل توجهی از مبادلات بین المللی ما را در این ساختار بیاورند، می تواند موثر باشد. بدون ارتباطات بین المللی نمی‌توانیم و ما ناچار هستیم شرکای قدرتمندی در کنار خودمان داشته باشیم تا باشگاه کشورهای تحریمی را تشکیل دهیم و این اقدام خیلی می تواند موثر باشد.

این اقتصاددان با تاکید بر اینکه در این زمینه غفلتی انجام گرفته است و باید خیلی زودتر این کارها انجام می شد، گفت: حالا به هر دلیلی از جمله ساده انگاری ها و زود باوری های مسئولین درباره تحریم ها این کوتاهی ها انجام شد. این در حالی است که ما راهی جز انعقاد پیمان های پولی و پیمان های دوجانبه و پیدا کردن پیام رسان های مالی غیر از سوئیفت نداریم.

نماینده سابق مجلس درباره اهمیت پیام رسان جایگزین سوئیفت اظهار داشت: هر کاری در راستای پایان دادن به انحصار سوئیفت صورت بگیرد چه استفاده از پیام رسان های روسی و چینی، چه کارهای موازی که خودمان انجام می دهیم و چه پیام رسان های دیگری که سایر کشورها دنبال می کنند، همه اینها باید مورد توجه قرار گیرد تا ما از شر انحصار گرایی آمریکا و کانالیزه کردن اطلاعات تمامی مبادلات پولی از طریق سوئیفت نجات پیدا کنیم و اهرم فشار آمریکا را از این کشور بگیریم.

وی درباره طرح مجلس درباره توسعه پیمان های پولی و پیام رسان مالی جایگزین سوئیفت افزود: اقدام مجلس در این زمینه، اقدام ارزشمندی است و باید مورد حمایت قرار بگیرد و باید خیلی زودتر این طرح به تصویب می رسید. اما در هر صورت هر جا جلوی ضرر را بگیریم منفعت است.

به گزارش فارس، این مصاحبه در راستای سوژه درخواستی گروهی از مخاطبین با عنوان «پیمان های پولی دوجانبه» در سامانه «فارس من» تهیه شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول