اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

۳۳ واحد تولیدی در کردستان گواهی تحقیق و توسعه دریافت کردند

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان گفت: ۳۳ واحد تولیدی در استان مجوز تحقیق و توسعه را کسب کرده‌اند.

۳۳ واحد تولیدی در کردستان گواهی تحقیق و توسعه دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد دره‌وزمی ظهر امروز در  همایش "مدیریت تحقیق و توسعه" که در سالن اجتماعات سازمان صمت کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این همایش با هدف ارتقای سطح ملی و دانش فنی در مدیران و مسوولان تحقیق و توسعه واحدهای متقاضی پروانه و حمایت از طرح‌های الکترونیکی که به سوی استارتاپی می‌روند، برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در ارائه طرح‌های مرتبط هرچه دانش به روزتر و جدیدتر باشد بیشتر مورد حمایت قرار می‌گیرد، عنوان کرد: به طرح‌هایی که شاخص‌های نوآوری و فناوری‌های نوین داشته باشد تسهیلات تعلق می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کردستان افزود: متقاضیان برای ثبت‌نام و ارائه ایده‌های خود  به اداره صنعت، معدن و تجارت کردستان مراجعه کنند تا از مزایای صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته بهره‌مند شوند.

 دره‌وزمی با بیان اینکه این صندوق آمادگی خود را برای حمایت از ایده‌پردازان صنایع پیشرفته و مرتبط اعلام کرده است، ادامه داد: باید  نخبگان و ایده‌پردازان حوزه آی‌تی و آی‌سی‌تی مطالبه‌‌گر باشند و ما هم با آغوش باز آنها را حمایت می‌کنیم.

وی از وجود ۱۳ واحد دانش‌بنیان در حوزه صنایع در  استان کردستان خبر داد و گفت: خوشبختانه استعدادهای درخشانی در استان وجود دارد که نیازمند حمایت ما از ایده و طرح خود هستند.

به گفته این مقام مسوول، از سال ۹۵ تاکنون در استان کردستان تعداد ۳۳ واحد مجوز تحقیق و توسعه را کسب کرده‌اند که از این تعداد، ۱۰ واحد موفق به کسب پروانه شده‌اند.

دره‌وزمی تصریح کرد:  ۲۳ واحد از نو پا تا دانش بنیان در استان فعالیت می‌کنند که ۱۰ واحد آن دانش‌بنیان صنعتی و ۵ واحد هم در حوزه خدمات فنی و مهندسی فعالیت دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان اذعان کرد:  استقرار و سامان‌دهی فعالیت‌های تحقیق و توسعه، مبانی تحقیق و توسعه محصول و فرآیند، برنامه‌ریزی استراتژیک در فعالیت‌های تحقیق و توسعه، امکان سنجی و اولویت‌بندی طرح‌ها و برآورد هزینه‌های سرمایه‌گذاری، خلاقیت و نوآوری از جمله اصول و مبانی این دوره آموزشی است.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول