اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رونق تولید و ارتقای بهره‌وری

امام‌جمعه اردکان با اشاره به لزوم اولویت قرار دادن آموزش گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نقش مهمی در رونق تولید و ارتقای بهره‌وری دارد.

نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در رونق تولید و ارتقای بهره‌وری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردکان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید اسماعیل شاکر پیش از ظهر امروز در دیدار با رئیس و کارکنان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت هفته ملی مهارت و روز ملی کارآفرینی و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای گفت: آموزش، نقش مهمی در حوزه‌های مختلف دارد و آموزش باید در اولویت اول باشد.

وی افزود: در کنار آموزش و درس خواندن باید آشنایی با مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در میان جوانان و دانش آموزان به یک فرهنگ تبدیل شود تا تخصص‌های لازم را کسب کنند. متأسفانه گاهی با نسلی روبرو هستیم که مدرک تحصیلی دارند اما هیچ کاری بلد نیستند این آفت بزرگی است.

امام‌جمعه اردکان گفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای برای جذب نیرو به بازار کار می‌توانند نقش مهمی ایفا کنند زیرا فعالیت‌های این مراکز علیرغم کمبود امکانات و بودجه نشان‌دهنده درایت و برنامه‌ریزی مناسب است و با خلاقیت و نوآوری می‌توان کمبودها را جبران کرد.

وی در پایان اظهار داشت: فنی و حرفه‌ای باید ارتباط بیشتری با حوزه صنعت و تولید داشته باشد. صنایع نیز باید ارزش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را درک کنند. اگر به‌درستی به موضوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای توجه شود می‌تواند نقش بسیار مهم و مؤثری در بهره‌وری و رونق تولید و صنعت داشته باشد.

در ابتدای این دیدار، نادر متألهی رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان اردکان گزارشی از عملکرد و برنامه‌های این مرکز در سال جاری ارائه کرد.

انتهای پیام/ 90010

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول