اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

بنرهای «مادرشوهر و عروس» 2 هفته دیگر ماندنی شدند

بنرهای «مادرشوهر و عروس» تا دو هفته دیگر در سطح شهر باقی خواهند ماند و سپس بنرهایی با مضمون اجتماعی در سطح شهر نصب می‌شود.

بنرهای «مادرشوهر و عروس» 2 هفته دیگر ماندنی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، از چند روز قبل بنرهایی با عنوان «عروس و مادرشوهر» و پیام‌های آموزشی حاوی رابطه این دو شخص در خانواده در سطح شهر زنجان نصب شده است.

بنرهای «عروس و مادرشوهری» که با واکنش‌های مختلفی مواجه شده است و موافقان و مخالفان خاص خود را دارد.

این بنرها در حدود 15 تا 20 استند در مناطق مختلف شهر زنجان نصب شده و در تلاش برای حسنه‌تر کردن روابط بین مادرشوهر و عروس است.

«مادر شوهر عزیزم بابت راهنمایی‌ات، سپاسگزارم»، « مادرشوهری که هوای عروسش رو داره، انگار هوای پسرش رو داره» از جمله پیام‌هایی است که در این بنرها آورده شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان درباره هدف از نصب این بنرها به خبرنگار فارس گفت: بنرهایی که در سطح شهر نصب شده است حاوی مطالب متعددی با موضوعات خانواده از جمله بوسیدن فرزند، لبخند، دفع زباله، پسماند بوده است.

مریم شعبانی با اشاره به اینکه هر یک از پیام‌های بنرها شامل یک بسته است، افزود: در حال حاضر نیز ما رابطه بین مادرشوهر و عروس را داریم.

وی گفت: برنامه‌ریزی برای این بسته‌ها و نصب آنها به گونه‌ای نیست که بدون فکر انجام شود، بلکه با هم‌اندیشی مشاوران متخصص صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه بنر «عروس و مادرشوهر» حاوی پنج پیام است، تصریح کرد: مشاوره برای این پیام‌ها رایگان بوده و با هزینه بسیار کمی نسبت به نصب و طراحی این بنرها اقدام کردیم که در مجموع در 15 استند و یک عرشه وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ‌سازی و کارهای فرهنگی باید هزینه شود، افزود: هنوز شهروندان اعتقادی به کارهای فرهنگی ندارند و این موضوع را با آسفالت مقایسه می‌کنند، در حالی که این دو موضوع هیچ ربطی به هم ندارد.

شعبانی با بیان اینکه با نصب بنر به دنبال آموزش نیستیم ولی تلنگر می‌زنیم، گفت: شاید انتقاداتی در فضاهای مجازی به این بحث وارد باشد، اما ما بازخوردهای مثبت را هم از نصب این بنرها دریافت کرده‌ایم که بخشی از آنها به خود بنده ارسال شده است.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه ایجاد بازخورد و ایجاد چالش و حتی تمسخر این بنرها یعنی اینکه این بنرها تاثیرگذار بوده است، تصریح کرد: ما نیز به دنبال این هستیم که از این طریق تلنگر فرهنگی را داشته باشیم و حتی اگر یک نفر در حال عبور نیز این پیام را دریافت کند برای ما ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه گاها جنجال ایجاد شده و بازخوردهای منفی ناشی از نصب این بنرها به خاطر نارضایتی برخی از آسفالت است، تصریح کرد: وقتی که همشهریان زنجانی ما به این بنرها واکنش منفی نشان می‌دهیم، مشخص است که در سایر استان‎‌ها نیز بازخورد آن منفی خواهد بود، در صورتی که اگر همین بنر در سایر شهرها بود، شاید اینگونه واکنش منفی نداشت.

شعبانی با بیان اینکه در یکی از شهرهای دیگر واکنش به این حرکت مثبت بوده است، افزود:‌ گاها کارهایی که انجام می‌شود، دیده نشده و حتی برخورد خوبی نسبت به آن نمی‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان در زمینه زمان تعویض بنرهای مادر شوهر و عروس نیز گفت: تا دو هفته دیگر این بنرها در سطح شهر وجود خواهد داشت و در بسته بعدی بنرهایی با مضمون اجتماعی نصب خواهد شد.

*بنرهای شهری به آسیب‌های اجتماعی جدی‌تر بپردازد

 عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر زنجان نیز در این باره گفت: با توجه به اینکه این موضوع که در بنرها وجود دارد چندان با استقبال مواجه نشده و گاها نقدهایی برای آن مطرح است از همین رو بهتر است در نصب بنرها در آسیب‌های اجتماعی جدی‌تری از جمله آموزش حقوق شهروندی وارد شویم.

احمد نصیری افزود: بهتر است به موضوعات مهمتری بپردازیم تا اینکه وارد بنرهایی شویم که شاید در جامعه چندان نمود ندارد.

*تقلیل مسائل فرهنگی به موضوع مادر شوهر و عروس درست نیست

عضو شورای اسلامی شهر زنجان نیز با اشاره به اینکه بنده به عنوان عضو کمیسیون اعتراضاتی به اقدامات رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی و ورزشی داشتم، اظهار کرد: اعتراض بنده این بود که سازمان باید برنامه مشخص طبق اسناد بالادستی ارائه دهد، اما این برنامه مشخص نشد و بودجه‌ قبل از اینکه ساختار متشکل و هماهنگ داشته باشد تخصیص یافت.

عباس راشاد گفت: به علت عدم پاسخگویی بنده نیز به مدت دو ماه است که در جلسات کمیسیون فرهنگی شرکت نکرده و دیگر عضو کمیسیون نیستم.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه امروز ما زندگی در یک شهر اسلامی را به دعوای مادر شوهر و عروس تقلیل داده‌ایم، گفت: البته اعتراض بنده تنها به این موضوع نبود و مباحث دیگری هم مطرح بود که مربوط به برگزاری برنامه‌ها در مناسبت‌‎های متعدد بود.

وی با اشاره به اینکه شادی برای مردم در مکتب اهل بیت (ع) پیش‌بینی شده است، افزود: نصب این همه بنر درباره یک موضوع پیش پا افتاده و کوچک، تقلیل مسائل فرهنگی است.

راشاد گفت: البته ما منکر نقش و اهمیت خانواده نیستیم، اما بیشتر اختلافات از سبک زندگی غربی نشأت گرفته است و جنگ ما با کسانی است که ابتدا همه استانداردهای غرب را در کشور پیاده کرده و سپس انتظار دارند که زوجین در آرامش زندگی کنند.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان افزود: وقتی ما به حجاب به عنوان یک امر مهم توجه نداریم و وقتی که بسیاری از معارف اهل بیت (ع) در زندگی پاک و عفیفانه مورد غفلت واقع شده است و صرفا به اختلاف عروس و مادر شوهر می‌‍‌پردازیم، یعنی اینکه به اصل موضوع نپرداخته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه بنده اصرار زیادی به افزایش بودجه فرهنگی داشتم، گفت: اما مجددا بخش اعظمی از بودجه فرهنگی قریب به 7 میلیارد تومان به خرید فلان خانه اختصاص داده شده است در حالی که بودجه فرهنگی باید در حوزه‌های مربوط به فرهنگ هزینه شود.

راشاد با اشاره به اینکه کد بودجه 20507 یک کد تعهدی است و عمرانی نیست، افزود: در اسناد بالادستی 254 مورد درباره فعالیت‌های فرهنگی عناوینی مطرح شده است و نباید این موضوعات را به مسائل پیش پا افتاده تقلیل دهیم.

انتهای پیام/73005/ق/گ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول