اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

فارغ‌التحصیل بدون مهارت، توان ورود به بازار کار را ندارد

شهردار اصفهان گفت: توانمندسازی باید استراتژی همه مسؤولان باشد، اگر دانشگاه‌ها بر اساس این استراتژی حرکت می‌کردند وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف به شکل دیگری بود.

فارغ‌التحصیل بدون مهارت، توان ورود به بازار کار را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، قدرت‌اله نوروزی پیش از ظهر امروز با حضور در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز ملی مهارت و کارآفرینی اظهار کرد: امروزه شاهد هستیم روز به روز به تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی افزوده می‌شود این در حالی است که این فارغ‌التحصیلان بدون مهارت بوده و توان ورود به بازار کار را ندارند.

شهردار اصفهان در ادامه خاطرنشان کرد: اگر نیروهای فعال در شهرداری توان و تخصص لازم را داشتند و آموزش‌های لازم را دیده بودند شهر زیست‌پذیرتر بود و شرایط برای زندگی خوب نیز مهیا بود؛ در بخش‌های مختلف شهرداری از جمله شهرسازی، فضای سبز، زیباسازی و عمران نیاز داریم همه نیروهای فعال مهارت‌های لازم را بیاموزند تا بتوانیم موفق‌تر عمل کنیم.

وی تأکید کرد: در همه رشته‌های تحصیلی نیازمند مهارت‌آموزی و طی دوران کارورزی هستیم، توانمندسازی باید استراتژی همه مسؤولان باشد چراکه اگر این اتفاق بیفتد می‌توان عملکرد موفق‌تری داشت.

نوروزی تصریح کرد: مشکل عدم مهارت‌آموزی فقط به رشته‌های فنی برنمی‌گردد چرا که دانشگاه‌ها دانش‌محور هستند و در همه رشته‌ها از جمله علوم سیاسی و حقوق نیز با این مشکل مواجه هستیم.

شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: توانمندسازی باید استراتژی همه باشد، اگر دانشگاه‌ها بر اساس این استراتژی حرکت می‌کردند وضعیت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف به شکل دیگری بود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها از برنامه‌های شهرداری اصفهان با توجه به مصوبات شورای شهر است، گفت: در این زمینه از ظرفیت فرهنگسراها استفاده کردیم و آموزش مهارت در این مراکز به شهروندان همچنان در دستور کار است، تلاش شده فرهنگسراها به عنوان مرکزی برای مهارت تعریف شوند.

نوروزی با اشاره به اینکه سیاست حوزه فرهنگی شهرداری در حوزه آموزش‌ها حرکت به سمت آموزش مهارت‌های زندگی به افراد است، عنوان کرد: در این اقدامات آموزش‌های لازم به مردم داده می‌شود، حرکت همسویی در بین شهرداری و فنی و حرفه‌ای در جریان است که به دلیل این است که دیدگاه‌ها به هم نزدیک و وحدت هم ایجاد شده است.

شهردار اصفهان ابراز کرد: در بخش‌های مختلف باید با تلاش مورد نیاز به فرهنگ‌سازی مهارتی بپردازیم که اگر همه به این مهم برسند می‌توان از تمام ظرفیت‌های سازمان فنی و حرفه‌ای استفاده کرد، اگر به مهارت توجه شود مشکل اشتغال به شکل امروز وجود نخواهد داشت و می‌توانیم افراد را به حدی برسانیم که خودشان شغل ایجاد کنند و نتیجه این اقدامات افزایش آمار مهارت‌آموزان، کارآموزان و افراد دارای اشتغال باشد.

وی در پایان گفت: اگر مهارت‌ها افزایش یابد شاهد کاهش جمعیت بیکار خواهیم بود، شهرداری نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی در سطح شهر در راستای ترویج مهارت‌های فرهنگ شهروندی و ایمنی گام برداشته و به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/63088/م30/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول