اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مسیر و نقشه راه گام دوم انقلاب از کودکان آغاز می‌شود/تأکید بر عدالت فرهنگی در روستاها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در راستای نقش جوانان در گام دوم انقلاب گفت: مسیر و نقشه راه گام دوم انقلاب از کودکان آغاز می‌شود.

مسیر و نقشه راه گام دوم انقلاب از کودکان آغاز می‌شود/تأکید بر عدالت فرهنگی در روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، اسفندیار ضیایی ظهر امروز در نشست بررسی مشکلات کانون‌های پرورشی کودک و نوجوانان شهرستان رودبار اظهار کرد: توجه به کودکان منجر به ساختن  آینده‌ای درخشان در جامعه می‌شود.

وی با اشاره به نگاه مقام معظم رهبری در راستای نقش جوانان در گام دوم انقلاب افزود: مسیر و نقشه راه گام دوم انقلاب از کودکان شروع می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان، تربیت و پرورش جوانان مؤمن و انقلابی را بسیار ارزشمند و مهم برشمرد و بیان کرد: ترویج سبک زندگی ایرانی و اسلامی و نیز ایجاد روحیه امید و نشاط در کودکان و نوجوانان مهم‌ترین هدف و رویکرد کانون است.

ضیایی با اشاره به وجود هزار مرکز کتابخانه سیار در کشور افزود: گیلان زمانی تنها یک مرکز سیار داشت و اکنون بیش از ۵۰ مرکز سیار در استان وجود دارد.

وی دستاوردهای کانون پرورش فکری استان را نسبت به ادوار گذشته کم نظیر توصیف کرد و افزود: تلاش همکارانم در کانون پرورش فکری استان به گونه‌ای بوده که اکنون کانون استان جزو پنج کانون برتر کشور است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان گیلان با اشاره به تعامل ارزشمند در استان گفت: تلاش می‌کنیم کانون را به پاتوق اقشار مختلف تبدیل کنیم و همه اقشار و افراد مختلف در کانون آمد و شد کنند.

ضیایی با اشاره به فاصله کانون رودبار و منجیل از مرکز شهر گفت: جانمایی کانون رودبار و منجیل خوب نبوده و مسافت زیادی با مرکز شهر دارد و این مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه لوشان پاره تن گیلان است، افزود: تلاش‌ها و خدماتی که صورت می‌گیرد باید نسبت به لوشان بیشتر و ویژه‌تر باشد چرا که لوشان به عنوان ورودی استان گیلان و شاهراه فرهنگی استان است.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودک و نوجوانان گیلان با تأکید بر عدالت فرهنگی در روستاها و مناطق استان گفت: باید مراکز سیار را در استان به ویژه شهرستان رودبار افزایش دهیم و این نگاه در  کانون کشور وجود دارد.

ضیایی تحویل شهروند خوب به جامعه را از مهم‌ترین اهداف و برنامه‌های کانون برشمرد و بیان کرد: شهرداران و مسؤولان شهری برای تربیت شهروندان و نسل آینده خوب از ظرفیت کانون پرورشی فکری استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فعالیت کانون موازی کاری با آموزش و پرورش نیست، افزود: کانون در راستای پرورش نسلی سالم، مؤمن و انقلابی در کنار آموزش و پرورش است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان گیلان با بیان اینکه فرهنگ اکسیژن جامعه است، گفت: کانون پرورشی فکری با توجه به منویات مقام معظم رهبری در کنار سایر متولیان فرهنگی در راستای فرهنگ‌سازی در جامعه قدم بر می‌دارد.

برنامه محوری در حوزه جوانان و نوجوانان مؤثر است

فرماندار رودبار نیز در دیدار با مدیرکل کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان گیلان اظهار کرد: هزینه کردن برای نسل جوان یک نوع سرمایه‌گذاری برای آینده است و کانون پرورش فکری در این راستا اثرگذار بوده است.

محمدصالح ضیایی برنامه محوری در راستای جوانان و نوجوانان را بسیار با اهمیت و مؤثر برشمرد و گفت: نگاه برنامه محوری در حوزه جوانان می‌تواند آینده کشور را تضمین کند.

وی با اشاره به وسعت، پراکندگی و تنوع اقوام و اقلیم در شهرستان رودبار و موقعیت استراتژیکی این شهرستان افزود: نگاه استان به شهرستان رودبار، نگاه ویژه‌تری باشد و در حوزه جوانان در شهرستان رودبار برنامه‌ریزی شود.

فرماندار رودبار با تأکید بر استعدادیابی در حوزه‌های محروم شهرستان گفت: ضریب هوشی مناطق محروم شهرستان نسبت به سایر استان اگر بیشتر نباشد کمتر نیست و می‌بایست در این راستا نگاه استان کمی مهربانانه‌تر باشد.

ضیایی با اشاره به محرومیت گسترده شهرستان بیان کرد: شهرهای رودبار از وجود کتابخانه سیار محروم هستند و امیدواریم این محرومیت با حضور مدیرکل محترم کانون پرورش فکری استان رفع شود.

انتهای پیام/84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول