اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

گزینه معاونت ستاد مشترک ارتش آمریکا بار دیگر به سوء رفتار جنسی متهم شد

نامزد رئیس جمهور آمریکا برای پست معاونت ریاست ستاد مشترک ارتش آمریکا متهم است که یکی از افسران ارتش آمریکا را بارها مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

گزینه معاونت ستاد مشترک ارتش آمریکا بار دیگر به سوء رفتار جنسی متهم شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کاترین اسپلتستوسر» سرهنگ ارتش آمریکا در یک مصاحبه عمومی، تأکید کرد که ژنرال «جان هایتن» فرمانده فرماندهی استراتژیک آمریکا که نامزد تصدی پست معاونت رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا است، وی را مورد آزار و اذیت جنسی قرار داده است.

به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز»، اسپلتستوسر گفته است که در سال 2017 و پس از مجمع سالانه دفاع ملی ریگان در کالیفرنیا در هتل محل اقامت، مورد آزار هایتن، که رئیس وی بوده قرار گرفته است.

در ماه آوریل، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا ژنرال هایتنرا به عنوان نامزد تصدی پست معاونت ستاد مشترک ارتش آمریکا معرفی کرده است. در صورتی که وی توسط کنگره مورد تایید قرار بگیرد، نفر دوم ارتش آمریکا خواهد بود و در روند نظارت بر عملکرد 1.2 میلیون نظامی آمریکایی در این کشور و در سرتاسر جهان مشارکت خواهد داشت.

ژنرال هایتن ادعاهای اسپلتستوسر درباره آزارهای جنسی متعدد در سال 2017 را رد کرده است و یک افسر نیروی هوایی ارتش آمریکا که مسئول بررسی پرونده شکایت این سرهنگ ارتش بوده، از ارجاع پرونده هایتن به دادگاه نظامی خودداری کرده است.

افسری که مسئولیت بررسی پرونده این شکایت را بر عهده دارد، گفته است که ژنرال هایتنبه عنوان فرمانده استراتژیک آمریکا، مسئول نظارت بر زرادخانه هسته‌ای این کشور بوده و یکی از افسرانی است که حفاظت سنگینی از وی انجام می‌شود.

وی افزود: «بسیار سخت خواهد بود که ژنرال هایتن بدون آنکه محافظان وی متوجه شوند، وارد اتاق اسپلتستوسر شده باشد. این در حالی است که هیچکدام از محافظان وی، چنین چیزی را گزارش نداده‌اند.»

چند روز پیش، هایتن 60 ساله و اسپلتستوسر که 51 سال دارد، برای ادای شهادت در کمیته نیروهای مسلح سنا حضور یافتند. این کمیته مسئول بررسی نامزدی ژنرال هایتن نیز می‌باشد.

«تامی داکورث» سناتور دموکرات ایالت ایلینویز روز پنجشنبه و پس از برگزاری جلسه شهادت ژنرال هایتن گفت: «این موضوع بسیار جدی بوده و اتهامات نیز بسیار جدی هستند. ما این موضوع را گام به گام به جلو خواهیم برد.»


«کاترین اسپلتستوسر» 

 

موضوع آزار جنسی اسپلتستوسر، بار دیگر موضوع شکایت از آزارهای جنسی در میان افسران ارشد ارتش آمریکا را برجسته کرد.

نکته قابل توجه درباره اتهام مطرح شده علیه ژنرال هایتن این است که بازجویی‌های اولیه ارتش درباره این اتهام توسط ژنرال جیمز هولمز، رئیس فرماندهی جنگ هوایی صورت گرفته است که به صورت فنی، رتبه نظامی وی پایین‌تر از ژنرال هایتن است.

«الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست با انتقاد از این بازجویی تاکید کرد که بازجویی‌ باید توسط افسر مافوق صورت بگیرد.

بازرسان نیروی هوایی ارتش آمریکا گفته‌اند که درباره این پرونده از 53 نفر بازجویی شده و هزاران ایمیل و سند مربوطه نیز بررسی شده است اما به شواهد کافی برای حمایت از ادعاهای اسپلتستوسر علیه ژنرال هایتن که 38 سال در ارتش آمریکا خدمت کرده دست نیافته‌اند.

پس از این گزارش، حامیان قربانیان آزارهای جنسی انتقادها از پنتاگون را افزایش داده و اعلام کردند که پنتاگون حمایت کافی از سرهنگ اسپلتستوسر که سابقه 28 سال خدمت در ارتش را داشته و دو بار به عراق و دو بار نیز به افغانستان اعزام شده، انجام نداده است.

سرهنگ کریستنسن، که بازنشسته نیروی هوایی آمریکا است و رئیس موسسه حمایت از قربانیان آزارهای جنسی در ارتش است، می‌گوید که پس از سال‌ها انتقاد عمومی از وزارت دفاع در نحوه تعامل با پرونده‌های آزار جنسی، پرونده ژنرال هایتن بار دیگر نشان داد که پنتاگون هنوز مسیر صحیح را در این باره پیدا نکرده است.

وی به پرونده «مارتا مک‌سالی» سناتور جمهوری‌خواه ایالت آریزونا اشاره کرد.

مک‌سالی پیشتر اعلام کرده بود که وی 30 سال پیش و زمانی که در آکادمی نیروی هوایی فعالیت می‌کرده، مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است. وی هویت کسی که به وی تجاوز کرده را فاش نکرد اما گفت وزارت دفاع به گونه‌ای پرونده وی را مورد بررسی قرار داد که احساس می‌کرد امکان دارد بار دیگر مورد تجاوز قرار بگیرد.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول