اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ کنتور در جهت کاهش تلفات انرژِی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شیراز گفت: راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ کنتورهای هوشمند فهام، گامی بلند در مسیر پیک سایی و کاهش تلفات انرژی برق توسط این شرکت به شمار می‌رود.

راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ کنتور در جهت کاهش تلفات انرژِی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شیراز، جلال زراعت‌پیشه اظهار داشت: کنتورهای هوشمند فهام باوجود بهره‌مندی از فنّاوری بالا خصوصاً در بخش کنترل بار شبکه و نیز تشخیص و ردیابی انواع دست‌کاری‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، بدون وجود مرکز مانیتورینگ تفاوت چندانی با سایر کنتورها ندارد.

وی افزود: شرکت توزیع نیروی برق شیراز باهدف کنترل پیک‌بار شبکه و کاهش تلفات انرژی، اقدام به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ کنتورهای فهام کرده است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز گفت: مرکز مانیتورینگ شرکت توزیع نیروی برق شیراز با بیش از 11 هزار کنتور فهام به‌صورت برخط در ارتباط و قادر است تمام اتفاقات حادث‌شده در شبکه برق متصل به این کنتورها را ردیابی کند.

زراعت‌پیشه تصریح کرد: این مرکز قادر است که با تولید گزارش‌های صحیح و تحلیل این گزارش‌ها، دستیابی به اهداف تعیین‌شده در موضوع کاهش تلفات انرژی را تسهیل و تسریع کند.

وی ادامه داد: با ایجاد این مرکز علاوه بر پارامترهای توان و بررسی کیفیت ولتاژ تحویلی به مشترکین برق، امکان برنامه‌ریزی و پیکربندی کنتورهای فهام از راه دور را فراهم کرده است.

این مقام مسؤول مطرح کرد: مرکز مانیتورینک کنتورهای فهام با توجه به قابلیت‌های گفته‌شده قادر است که در صورت نیاز و خصوصاً در زمان اوج بار شبکه به‌صورت برخط، بار این نوع کنتورها را کنترل یا حتی قطع کند.

زراعت‌پیشه عنوان کرد: با استفاده از امکانات وسیع کنتورهای فهام در تشخیص انواع دست‌کاری‌ها، مرکز مانیتورینگ امکان تهیه گزارش‌های لازم و ارائه به گروه‌های اجرایی را دارد.

وی خاطرنشان کرد: وظیفه اصلی مرکز مانیتورینگ کنتورهای فهام، رصد دقیق رفتار مصرفی مشترکین هدف به‌منظور کاهش تلفات انرژی و پیکسایی است.

مدیرعامل توزیع نیروی برق شیراز افزود: این مرکز می‌تواند فصل جدیدی در مطالعات شبکه با استفاده از اطلاعات دقیق کنتورهای زیرمجموعه باز کند؛ البته بررسی کیفیت توان تحویلی به مشترکین برق نیز در دستور کار این مرکز قرار دارد.

به گزارش فارس، مرکز مانیتورینگ کنتورهای فهام با بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت کنتورهای هوشمند (MDM) این توانایی را دارد که از راه دور کنتورهای فهام را تنظیم کرده و برای به‌کارگیری در کلیه ایام سال مطابق فصل‌بندی و تعرفه‌بندی‌های خاص صنعت برق آماده کند.

 با گسترش روزافزون استفاده از کنتورهای فهام در صنعت برق و برای انواع مشترکین، می‌توان امیدوار بود که ایجاد مرکز مانیتورینگ کنتورهای فهام، گامی بلند در جهت پیکسایی و کاهش تلفات انرژی بوده و در آینده نیز به‌عنوان مرکزی برای پیش‌بینی و تخمین بار مصرفی مشترکین و ارائه خدمات بهتر و بیشتر به مردم باشد.

انتهای پیام/76024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول