اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افتتاح و کلنگ‌زنی 2 پروژه دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم

امروز دو پروژه واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی و سیستم تصفیه آب قنات توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود.

افتتاح و کلنگ‌زنی 2 پروژه دانشگاه تبریز با حضور وزیر علوم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، دقایقی پیش واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی واقع در خلعت‌پوشان با حضور دکتر غلامی و هیات همراه وی افتتاح شد.

واحد تولیدی شیر و محصولات لبنی دانشگاه تبریز با ظرفیت تولید یک تن در ساعت با اعتباری بیش از 3 میلیارد تومان ( از محل کمک‌های خیران و منابع داخلی) در محل خلعت‌پوشان این دانشگاه ایجاد شده و از این رو با راه‌اندازی این واحد بستر لازم برای انجام کارهای عملی دانشجویان و اساتید حوزه کشاورزی و دامپروری فراهم شده است.

همچنین تا ساعات دیگر فاز اجرایی سیستم تصفیه آب قنات با ظرفیت 200 مترمکعب برای مصارف بهداشتی با حضور وزیر علوم در دانشگاه تبریز کلنگ‌زنی خواهد شد. برای اجرای این پروژه در مرحله اول بیش از 5 میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است.

گزارش فارس حاکی است، روز گذشته نیز ساختمان مرکزی حراست و سیستم بخارپز با حضور منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر پوراصغری معاون امور علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور و جمعی از مسوولان با  اعتباری بالغ  بر 6 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده بود.

یادآور می‌شود، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به منظور افتتاح چند طرح عمرانی، خدماتی و آموزشی دانشگاه تبریز، بازدید از دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و دیدار با دانشگاهیان و مسوولان آذربایجان‌شرقی به این استان سفر کرده است.

دانشگاه تبریز در حال حاضر با داشتن بیش از ۲۱ دانشکده، چندین پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، ۸۰۰ نفر عضو هیات علمی، بیش از 24 هزار نفر دانشجو و 457 هزار مترمربع فضای آموزشی، کمک آموزشی و پژوهشی و نیز به جهت همجواری با دانشگاه‌های بزرگ کشورهای منطقه، به عنوان بزرگترین مرکز علمی غرب و شمال‌غرب کشور، عهده‌دار بخش بزرگی از مسوولیت تولید علم و فناوری و رقابت در عرصه‌های بین‌المللی است.

انتهای پیام/ 60023/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول