اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

پروژه «شاه لیر» با هنرنمایی هنرجویان اجرا می‌شود/اجرای نمایشنامه شکسپیر با سبک بدیع کارگردانی

کاوه مهدوی، بازیگر و کارگردان تئاتر از فعالیت خود برای اجرای پروژه نمایشی «شاه لیر» با هنرجویان بازیگری خبر داد و گفت: این کار دارای یک سبک کارگردانی و طراحی بدیع است.

پروژه «شاه لیر» با هنرنمایی هنرجویان اجرا می‌شود/اجرای نمایشنامه شکسپیر با سبک بدیع کارگردانی

«کاوه مهدوی»، بازیگر و کارگردان تئاتر این روزها مشغول آماده سازی پروژه نمایشی «شاه لیر» ویلیام شکسپیر با هنرجویان آکادمی افرا است. 

مهدوی در این باره به خبرنگار تئاتر فارس گفت: تلاش داریم این کار را برای نیمه دوم سال، آذر و دی ماه به صحنه ببریم. بخش عمده این کار جریانش با بچه‌های کلاس بازیگری ما است البته چند نقش اصلی مثل خود شاه لیر از دوستان حرفه‌ای بازیگری کمک خواهیم خواست.

وی در ادامه افزود: از آذر ماه سال گذشته این پروژه را کلید زدیم و تا آذر امسال در صورت توافق با سالن آن را به صحنه خواهیم برد. برای اجرای این کار یک استعدادیابی کردیم و خوشبختانه بازیگران خوبی هم انتخاب و در حال تمرین هستند.

مهدوی درباره انتخاب سالن نمایش  گفت: با وجود اینکه با شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی صحبت‌هایی داشتیم اما هنوز سالن مدنظر خودمان را پیدا نکرده‌ایم. برای اجرای این کار سالن‌هایی چون تالار مولوی، تئاتر شهر و سالن سمندریان ایرانشهر مناسب بودند منتها نمی‌توانیم آنها را انتخاب کنیم بنابراین می‌باید به یک سالن خصوصی با شرایط متفاوت تن بدهیم.

این کارگردان تئاتر با اشاره به اینکه بیش از یازده سال است تصمیم دارد این نمایش را به صحنه ببرد، گفت: شاه لیر توسط کارگردان‌های مختلف اجرا شده منتها نوع طراحی اجرا و کارگردانی کار برای ما با دیگر شاه لیرها متفاوت است هر چند در متن دستی نبرده‌ایم اما متأسفانه نمی توانیم کل کار را به دلیل طولانی بودن روی صحنه ببریم. به همین دلیل مجبور به تلخیص متن شدیم.

وی با اشاره به دو دعوت نامه‌ای که برای اجرا در کشور هند دارد، گفت: برای هر کدام از این کارها نیاز به حمایت مالی و اسپانسر است که هنوز پیدا نشده است.

مهدوی درباره عدم حضورش در جشنواره ها گفت: این روزها خیلی توان و فرصت حضور در جشنواره‌ها را ندارم همین که به کارهای کلاسی و اجرای عموم فکر کنم و بتوانم بخشی از این کارها را به اجرا برسانم، خیلی شرایط سختی است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول