اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس شیراز تا پایان سال 99

استاندار فارس گفت: با پیگیری‌های انجام شده امیدواریم بتوانیم موزه دفاع مقدس شیراز تا پایان سال 99 به بهره‌برداری برسانیم/

 بهره‌برداری از موزه دفاع مقدس شیراز تا پایان سال 99

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز عنایت‌الله رحیمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی ستاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس اظهار داشت: برای تسریع احداث باغ‌موزه دفاع مقدس و نیز تأمین اعتبار در چارچوب اعتبارات استانی و قسمتی ملی و با همکاری شهرداری  و تملک زمین امیدواریم بتوانیم این پروژه را در سال 99 به بهره‌برداری کامل برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بل 150 هزار میلیارد تومان کسری بودجه روبه‌رو هستیم و در این راستا باید با خلق درآمد و پروژه‌های عمرانی این کسری بودجه را جبران کنیم، افزود: برای گسترش فیزیکی فضای موزه با مسؤولیت شهرداری ملک را آزاد و با تغییر کاربری در اختیار موزه مقدس قرار بگیرد.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: استان فارس با 15 هزار شهید، 40 هزار جانباز و 2 هزار و 200 آزاده  و نیز سرمایه‌های معنوی به فرموده مقام معظم رهبری در قله قرار دارد.

رحیمی تصریح کرد: با تشکیل نشست از سوی کمیته‌های شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مصوبات را به سمت عملی در قالب کالبد فیزیکی و عمرانی با رعایت محتوای  آثار شهدا و مؤلفه‌های مربوط به ایثارگران  به‌عنوان سرمایه فرهنگ وادبی در موزه دفاع مقدس به نمایش گذاشته شود.

راه‌اندازی راهیان نور دریایی

فرمانده سپاه فجر استان فارس نیز در ادامه این نشست از راه‌اندازی راهیان نور دریایی خبر داد، افزود: در سال جاری بنا است تا اردوی راهیان نور دریایی باکیفیت مطلوب راه‌اندازی کنیم.

سردار سیدهاشم غیاثی خاطرنشان کرد: در سال گذشته 47 هزار نفر در قالب اردوی راهیان نور دانش‌آموزی، دانشجویی و محله‌ها به مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس اعزام شدند و این روند همچنان ادامه دارد.

 وی تصریح کرد: اقتدار امنیتی و وفاق و همدلی در میان نیرو‌های مسلح،  دشمن را مأیوس کرده و برکات وجودی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس به این اقتدار هویت بخشیده است.

فرمانده سپاه فجر فارس  بیان داشت: نشست‌های منظم، دستور کار مشخص و ارزیابی عملکرد‌ها به‌ویژه مصوبات انجام‌نشده در اولویت برنامه‌های کمیته شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قرار گیرد.

تدوین 50 جلد کتاب مرجع دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس نیز گفت: تدوین و انتشار حداقل 50 جلد کتاب مرجع در کتابخانه‌های تخصصی دفاع مقدس، اجرای مصوبات زمین‌مانده، برنامه‌‎های نکوداشت ایثارگران، هفته دفاع مقدس و تکمیل بانک اطلاعات ویژه تدوین دانشنامه ازجمله برنامه‌های اجرایی سال جاری است.

 سرهنگ پاسدار سعید کوشکی اضافه کرد: تجهیز و آماده‌سازی نمایشگاه دائمی دفاع مقدس، سرکشی از خانواده شاهد، طراحی نقش نیرو‌های مسلح اقوام و شهرستان‌ها و برگزاری 5 همایش ویژه پیش کنگره سرداران شهید از دیگر فعالیت‌های این نهاد است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول