اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  تعاون و اشتغال

فعالان اقتصادی چشم انتظار مساعدت مسئولان برای حل مشکلات حقوقی + صوت

بنگاه‌های اقتصادی خصوصی برخلاف بنگاه های دولتی برای شرکت در دادگاه‌ها مجبور به استخدام وکیل هستند و حق‌الوکاله‌های گزاف برخی وکلا باعث افزایش هزینه‌های تولید شده است.

فعالان اقتصادی چشم انتظار مساعدت مسئولان برای حل مشکلات حقوقی + صوت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با وجود تاکیدات چند ساله رهبر معظم انقلاب درباره حمایت از تولیدکنندگان و کارآفرینان، هنوز هم توجهی به مطالبه آنها از مسئولین در رابطه با کاهش هزینه اجرای قراردادها نشده است. اخیرا بیش از شش هزار کارآفرین طی نامه‌ای با گله‌مندی از قیمت بالای حق‌الوکاله‌ها از مسئولین خواستند تا با اضافه کردن بنگاه‌های اقتصادی خصوصی به مشمولان ماده 32 آیین‌دادرسی مدنی، امکان استفاده از نماینده حقوقی را برای آنان فراهم کنند.

در حال حاضر، بنگاه‌های خصوصی مطابق قانون برای پیگیری پرونده‌های خود مجبورند از وکیل استفاده کنند و این در حالی است قانون مذکور بنگاه‌های دولتی میان استفاده از وکیل و نماینده حقوقی مخیر هستند. محرومیت بنگاه‌های خصوصی از این امتیاز باعث شده است تا این بنگاه‌ها هزینه‌های سنگینی بابت استخدام وکیل متحمل شوند. این  مسئله موجب شده است که بنگاه‌های کوچک توانایی پرداخت حق‌الوکاله‌های درخواستی وکلا را نداشته باشند و در نتیجه در دادگاه ها بدون وکیل حاضر شوند و نتوانند به حقوق خود دست پیدا کنند.

کلیپ صوتی ای درباره این موضوع که حاوی صحبت های علیرضا نبی کارآفرین نمونه است، در ادامه آمده است:

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول