اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

انتقاد رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان از انتخاب سرپرست شهرداری قزوین/ درافشان توانمند و مناسب نیست

پس از استعفای علی صفری شهردار قزوین، محمد درافشانی از سوی شورای شهر به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد، حالا رئیس شورای اصلاحطلبان استان با صدور بیانیه‌ای ضمن انتقاد نسبت به انتخاب فراکسیون امید، اعلام کرد او را حتی برای مدت کوتاه توانمند و مناسب برای مدیریت شهر قزوین نمی‌داند.

انتقاد رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان از انتخاب سرپرست شهرداری قزوین/ درافشان توانمند و مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، هفتۀ گذشته و پس از حدود دوماه گمانه‌زنی و حاشیه، علی صفری شهردار قزوین استعفای خود را تقدیم شورای اسلامی شهر کرد.

پس از استعفای صفری، با وجود گمانه‌زنی‌های گوناگون، شورای شهر قزوین نتوانست در جلسۀ غیرعلنی روز شنبه پنجم مردادماه برای انتخاب سرپرست شهرداری به نتیجه برسد. در نهایت اعضای شورای پنجم در ظهر روز ششم مردادماه، ضمن اعلام موافقت با استعفای علی صفری، محمد درافشان، رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین را به‌عنوان سرپرست شهرداری قزوین انتخاب کردند.

محمد درافشانی، از فعالان سیاسی و روزنامه‌نگار قزوینی بود که در سوابق او می‌توان عضویت در شورای سردبیری تابان و سرپرستی روزنامۀ ایران در استان قزوین را دید. وی پس از انتخابات شورای اسلامی شهر و کسب اکثریت کرسی‌های پارلمان محلی قزوین توسط لیست امید، به‌عنوان رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین معرفی و انتخاب شد.

انتخاب درافشان از همان ابتدا با انتقادات فراوانی از سوی رسانه‌ها و برخی از فعالان سیاسی روبرو شد و منتقدان نداشتن تجربه مدیریتی و اداری به ویژه در حوزه شهری را اصلی‌ترین علت مخالفت خود بیان می‌کردند.

اما حالا و پس از کمتر از دوسال تجربۀ مدیریت در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، وی به‌عنوان سرپرست شهرداری انتخاب و معرفی شد. گرچه انتخاب وی از همان ابتدا با انتقاد شدید فرج‌الله فصیحی رامندی عضو شورا و حتی سیده منیره قوامی سخنگوی شورا و عضو فراکسیون امید پارلمان محلی قزوین روبرو شد.

گفته می‌شود در هنگام رأی‌گیری برای انتخاب درافشانی، قوامی جلسه را ترک کرده است. وی در گفت‌وگو با ایلنا گفته بود: آنچه به نظر می‌رسد این است که انتخاب درافشانی سرپرست شهرداری قزوین مهندسی شده بوده و اینکه نظر خود رئیس شورای شهر قزوین بوده یا از جایی و جریانی و توسط افراد دیگری مهندسی شده، تفاوتی نمی‌کند؛ اصل این است که مهندسی شده سرپرست شهرداری قزوین انتخاب شده است.

اما شب گذشته نیز، حجت‌الاسلام سید ناصر قوامی رئیس شورای اصلاحطلبان استان قزوین هم با صدور بیانیه‌ای نسبت به انتخاب درافشانی واکنش نشان داد و عنوان کرد درافشانی را شایستۀ مدیریت شهر قزوین حتی برای مدت اندک نمی‌داند.

قوامی در این بیانیه تصریح کرده است: علی‌رغم علاقه‌ای که به آقای درافشان دارم ایشان را فرد مناسب و توانمندی برای سرپرستی شهرداری قزوین، حتی برای مدتی کوتاه، نمی‌دانم.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان استان، حکمت‌الله داوودی رئیس شورای شهر قزوین را به‌عنوان مانع اصلی مطرح شدن گزینهٔ مورد نظر اصلاح‌طلبان دانسته و گفته است: تصور بنده این است که آقای داودی اعضای محترم شورای شهر را سربازانی فرض می‌کند که باید مطیع و گوش به فرمان وی باشند، شاید ایشان هم بگوید که من از بالا دستم دستور داشتم.

سیدناصرقوامی بدون اشاره به نام فردی که او را مقام بالادست رئیس شورای شهر معرفی کرده، آورده است: بنده از اعضای محترم شورای اسلامی شهر قزوین اعم از اصلاح طلب و اصولگرا استدعا دارم هرچه زودتر فردی متخصص و متعهد و دارای مدارج علمی و تجربی که در استان قزوین چنین افرادی کم نیستند، را انتخاب نمایند تا به وضع شهر و شهرداری سر و سامان بدهد.

با توجه به تأکید رئیس شورای اصلاحطلبان استان قزوین به لزوم سروسامان دادن به وضع شهر، به نظر می‌رسد برخی از متنفذان اصلاحطلب نیز کارنامهٔ شورای پنجم و شهردار سابق قزوین را قابل دفاع نمی‌دانند. علاوه برآن با توجه به اختلاف میان دوجریان عمدهٔ اصلاحطلب استان در چینش مدیران شهری قزوین و بروز اختلاف میان اعضای فراکسیون امید شورا که اکثریت پارلمان محلی قزوین را در دست دارند، به نظر می‌رسد مشکلات مدیریت شهری قزوین به زودی حل نخواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول