اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

چاره‌اندیشی برای گرانی چادر/ 75 درصد بانوان محجبه هستند

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه برای گرانی چادر باید چاره‌ای اندیشیده شود، گفت: ما چادری اجباری نداریم، 75 درصد بانوان محجبه هستند.

چاره‌اندیشی برای گرانی چادر/ 75 درصد بانوان محجبه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مینو اصلانی عصر امروز در نشست خبری که در خبرگزاری دانشجوی خراسان رضوی برگزار شد، گفت: بسیج جامعه زنان یکی از پدیده‌های انقلاب است، 20 هزار پایگاه مقاومت بسیج در کشور با حضور بانوانی با انگیزه‌های انقلابی که درراستای ارزش‌های نظام در تلاش هستند، فعالیت دارد.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه 9 میلیون نفر از بانوان در پایگاه‌های مقاومت بسیج زنان فعالیت دارند، تاکید کرد: این بانوان در  300 گردان کوثر، آموزش‌های مختلفی را فراگرفته‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار گروه جهادی دختران ما برای کمک به مناطق سیل‌زده فعالیت کردند، یادآور شد: اعضای ما برای بهداشت خانواده و کمک به ارتقای کودکان نیز فعالیت دارند.

اصلانی افزود: 30 هزار کارآفرین خانم در پایگاه‌های بسیج ما فعالیت دارند و بانک اطلاعات آنها برای آموزش‌هایی از قبیل صنایع‌دستی کامل شده است.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور ضمن اشاره به اینکه صندوق قرض الحسنه برای کمک به اقتصاد خانگی تشکیل شده، گفت: این همه یکی از افتخارات بسیج است، امروز حتی کشورهای مختلف در حال فراگیری مدل بسیج هستند و آن را در فعالیت‌های خود به کار می‌بندند.

وی تاکید کرد: سالانه بیش از هزاران برنامه از جمله، خدمات اجتماعی و یادواره شهدا در بسیج برگزار می‌شود، چراکه هر تمدنی که به داشته‌هایش توجه نکند به آنها پشت کرده است.

اصلانی با بیان اینکه 7 هزار زن شهید در کشور وجود دارد، افزود: این شهدا به زنان و دختران جوان ما معرفی می‌شوند، چراکه آنها باید بدانند چه اسطوره‌هایی در کشور ما وجود دارد.

لزوم وجود نظام شغلی در گام دوم انقلاب

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور پیشبرد اهداف در گام دوم انقلاب را نیازمند چند نکته دانست و تاکید کرد:  یکی از این نیازها نظام شغلی است، اکنون فقط یک نظام شغلی در کشور داریم که مانند نظام شغلی مردان تعریف شده، اما ما به نظام پروژه‌ای و نیمه وقت هم نیاز داریم و می‌توان از ظرفیت بانوان در آن استفاده کرد.

وی با یادآوری اینکه نظام تعلیم و تربیت ما نیازمند بازخوانی است، متذکر شد: حتی نظام‌های خانواده نیاز به بازنگری دارد باید نظام مشاوره ای گسترده داشته باشیم که ما در بسیج گام‌های بسیاری برای تحقق گام دوم در نظر گرفته‌ایم.

اصلانی افزود: به شکل رسمی و قانونی رویکردی داریم، هر فردی که در سازمانی وجود دارد باید برای پیشرفت کار، افرادی را انتخاب کند که سیستم را به جایگاه مطلوب برسانند.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه بعد از انقلاب اسلامی، بانوان در جامعه ما عرصه فعالیت دارند، از شکل‌گیری شیوه‌ای ناصواب در اشتغال بانوان انتقاد کرد و گفت: امروز به جای تاثیرگذاری بانوان و اشتغال براساس توانمندی‌ها، اقدام به سهم‌خواهی جنسیتی کردیم.

وی افزود: اینکه به جای توانمندی‌ها، حضور 30 درصدی بانوان در وزارتخانه‌ها را خواستار باشیم با نظام شایسته‌سالاری مغایرت دارد، بانوان باید با توانمندی‌های خود فعالیت کنند که این مسئله نیز نیازمند کارگاه‌های آموزشی است، اما سهم‌خواهی‌ها ناشی از تساوی جنسیتی بوده که امری اشتباه است.

اصلانی در خصوص شایعه الزامی شدن پوشش چادر توسط دختران دانشجو بیان کرد: جبهه معاند انقلاب از رویداد هفته عفاف و حجاب و اقدامات عفیفانه بانوان که این همه درخشید، ضربه بسیاری خورد، این مسئله طبیعی است که به شایعه‌سازی اقدام کنند.

حجاب ارزش جامعه است

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور خاطرنشان کرد: ما چادر اجباری نداریم و حجاب یک ارزش برای جامعه ما است، مردم همچنان پای این ارزش‌ها ایستاده‌اند و اگر پوشش ما تبدیل به قانون شده، به دلیل این است که برخی با این ارزش‌ها و اعتقادات آشنایی ندارند و باید بدانند این قانون کشور است.

وی یادآور شد: اساسا خانواده در جامعه ما یک ارزش است، باید تلاش کنیم ارزش خانواده‌ را حفظ کرده و به فرزندان مهارت زندگی را آموزش دهیم، سرفصل‌های این امر ایجاد شده و در بسیج بالغ بر ده‌ها هزار برنامه برای شناسایی جایگاه خانواده وجود دارد.

اصلانی با بیان اینکه در غرب خانواده تا اندازه‌ای تضعیف شده که منجر به تولد فرزندان نامشروع شده است، گفت: در کشورهای اروپایی این اتفاق بسیار رخ می‌دهد، حتی در چند روز گذشته قانون دست دادن زنان و مردان در محل کار در کشورهای اروپایی ممنوع شد و این مسئله هم برای جلوگیری از آزارهای جنسیتی است.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور از لزوم ایجاد سرفصل‌های مهارت زندگی در مدارس توسط وزارت ورزش و جوانان خبر داد و خاطرنشان کرد: باید سرفصل‌های مهارت زندگی در مدارس آموزش داده شود، انجمن اولیا و مربیان جایگاه ویژه‌ای برای افراد، آموزش و توجیه خانواده‌ها است.

ضعف رسانه‌ای؛ عامل ایجاد شایعات

وی با اشاره به شایعه پراکنی‌های بسیار دشمنان در جامعه، در خصوص شایعه‌هایی چون منع خوردن بستنی توسط بانوان، حجاب اجباری و عقد دختران با شهدا بیان کرد: این شایعات در تضاد با عقلانیت بوده، مشکل ما این است که پیوست رسانه‌ای ضعیفی داریم و عامل همه این شایعات همین بوده، اما تلاش ما در بسیج بر رفع این مشکلات و ایجاد ارتباط گسترده با رسانه‌ها است.

اصلانی با یادآوری اینکه ارتباط مسؤولان با رسانه و آگاه‌سازی مردم ضعیف است، اظهار کرد: باید در رسانه‌ها قوی ظاهر شویم و دیگران هم باید تلاش کنند تا جای خالی این مسئله پر شود.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به اینکه 60 اندیشکده در اروپا در حال فعالیت است، یادآور شد: اروپاییان غول رسانه‌ای را در دست دارند و به هیچ خط قرمزی هم پایبند نیستند، اما اصحاب رسانه ما از اصلاح‌طلب و اصول‌گرا خط قرمزهایی دارند در حالی که اروپاییان اتکایی به این مسائل ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مسائلی از قبیل خوردن بستنی و چادر اجباری دروغی است که توسط اروپاییان بیان شده، گفت: ما نیازمند تقویت رسانه هستیم، باید شبکه اجتماعی ما تقویت شود، امروز امکانات در دست سایر شبکه‌های مجازی خارجی قرار دارد و آنها هم به سیاه‌نمایی می‌پردازد.

اصلانی خاطرنشان کرد: حجاب میراث کهن ما بوده و اسلام روی آنها صحه گذاشته، مردم ما نیز به صورت خودجوش در حال فعالیت هستند، اما دشمن کار خود را این زمینه انجام می‌دهد.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور از حضور حوزویان در حلقه‌های صالحین خبر داد و گفت: در شبکه صالحین از همه حوزویان استفاده می‌کنیم، در بازدید از جامعة‌الزهرا بانوان فعالیت رسانه‌ای و مجازی خوبی داشتند، هنوز جا دارد این مسئله رشد کند و باید سایت‌هایی که در این زمینه فعالیت دارد، معرفی شود.

باید یارانه چادر به خانواده‌ها پرداخت شود

وی با بیان اینکه برای گرانی چادر باید چاره‌ای اندیشیده شود، متذکر شد: باید یارانه خرید چادر به خانواده‌ها پرداخت شود، ما در مجموعه خود از چادر ایرانی حمایت می‌کنیم.

اصلانی تاکید کرد: تلاش داریم با هم‌افزایی برای ارتقای سطح آموزشی زنان گام برداریم که برای تحقق آن در جامعه اسلامی نظام‌های خانواده، جامعه و کودک از نیازهای ما است که برای آنها در تلاش هستیم.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور از بازخوانی نظام مشاوره خبر داد و تصریح کرد: در سال جاری 300 مشاوره در موضوعاتی چون سبک زندگی اسلامی داشتیم، برنامه ما این است که 20 هزار مشاوره اسلامی در 10 حوزه از قبیل مشاوره پدر و پسر، مادر و دختر و برعکس را داشته باشیم.

وزارت ارشاد مقصر کشف حجاب سلبریتی‌ها است

وی در خصوص کشف حجاب برخی سلبریتی‌ها در کشورهای آمریکایی و اروپایی گفت: مردم ما همیشه هنرپرور بوده‌اند و هنرمندان تا زمانی که به ارزش ها احترام بگذارند محبوب هستند، مردم و سرمایه آنها سبب رشد هنرمندان شده، با زیرپاگذاشتن ارزش‌ها خود هنرمندان ضربه می‌خورند.

اصلانی افزود: از هنرمندان می‌خواهیم ارزش‌ها را حفظ کنند، شاید مردم عادی ما هم این کار را انجام دهند، اما هنرمندان سرمایه اجتماعی مردم را دارند و نباید با این کار پل‌های پشت سر خود را خراب کنند و سبب ایجاد شبهه در مردم شوند.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه هر کس به محبوبیت رسید، رسالتی دارد، ادامه داد: در خصوص این‌گونه هنرمندان وزارت ارشاد مقصر است و باید آنها را آگاه و ظرفیت‌سازی کند، سپس هنرمندان شهرت کسب کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از تمدن ما خودسازی است، تصریح کرد: هر کس در هر جایی باید ظرفیت وجودی خود را تقویت کند، هنرمندان هم باید رعایت کنند، چراکه این کار، دهن کنجی به مردم است و اگر می‌خواهند این ذهنیت پیش نیاید باید ارزش مردم را پاس بدارند.

75 درصد بانوان باحجاب هستند

اصلانی در خصوص آمار عفاف و حجاب خاطرنشان کرد: در آخرین نظرسنجی‌ها، بالغ بر 75 درصد مردم ما معتقد و باحجاب هستند، در هفته عفاف و حجاب 20 هزار بانوی محجبه در جنوب کشور و در گرمای شدید برای پاسداشت این روز به خیابان آمدند، باید بدانیم در کلان کشور 75 درصد معتقد به حجاب هستند.

مسؤول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه بحث عفاف و حجاب دشمن را به قدری عصبانی کرده که با سیاه‌نمایی علیه آن فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: ما اگر نفوذ را باور کنیم می‌بینیم روش ما در مسئله حجاب اشتباه نبوده، بلکه مردم خود جوش در حال مبارزه هستند و همیشه در حال دفاع و پاسداری در خط مقدم بوده‌اند.

انتهای پیام/ 70061/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول