اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

لزوم پایان خانه‌به‌دوشی دانشجویان دانشگاه اقلید

بی‌سامانی دانشگاه اقلید و نداشتن مکان مناسب گلایه دانشجویان را به همراه داشته و با انتقاد از این وضعیت، خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به موضوع و تعیین مکانی در شأن دانشجویان هستند.

لزوم پایان خانه‌به‌دوشی دانشجویان دانشگاه اقلید

به گزارش خبرگزاری فارس از اقلید، مرکز آموزش عالی این شهرستان در سال 1386 توسط شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصویب و پس از ابلاغ، در بهمن‌ماه سال 90 کار خود را با پذیرش دانشجو در رشته مهندسی برق گرایش کنترل در مقطع کارشناسی آغاز کرد.

مرکز آموزش عالی اقلید به‌عنوان یک نهاد آموزش عالی در حوزه‌های آموزش در سطح ملی و پژوهش فناوری و کارآفرینی در سطح منطقه جنوب کشور در زمینه‌های علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه و فناوری‌های نوین فعالیت دارد، اما متأسفانه این مرکز از ابتدای فعالیت خود فاقد ساختمانی مناسب بود ازاین‌رو ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی را به‌صورت استیجاری در اختیار داشت.

شنیده‌ها حاکی از آن است که ساختمان سما باوجود عدم پرداخت حق اجاره، تاکنون در اختیار دانشگاه دولتی بود تا اینکه در سال جاری به دلیل عدم توافق در مبلغ اجاره و توانایی پرداخت آن مجبور به تخلیه ساختمان شدند.

در پی این اتفاق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان اقلید با انتقاد از وضعیت موجود، از کم‌کاری‌ها و کم‌لطفی در قبال دانشجویان این دانشگاه گلایه کردند و خواستار پاسخگویی و چاره‌اندیشی مسؤولان شهرستانی در این زمینه شدند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان اقلید طی نامه‌ای به نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی به شرح زیر، رسیدگی هرچه سریع‌تر به وضعیت موجود و در اختیار قرار دادن مکانی مناسب و در شأن دانشجویان مرکز آموزش عالی این شهرستان را خواستار شدند.

در این نامه آمده است: «همان‌طور که مستحضرید داشتن یک دانشگاه دولتی خوب در طول دوره‌های مختلف همواره از دغدغه‌های مردم شریف اقلید بوده است. دانشگاه از منظرهای مختلف دارای تأثیرات بسیار مهم و مثبتی بر فرهنگ، اقتصاد و آموزش یک منطقه دارد. این دغدغه بزرگ که بعضاً مورد سو استفاده کاندیداهای مختلف مجلس در برانگیختن احساسات مردمی قرار گرفته بود سرانجام هشت سال پیش به همت نماینده مجلس وقت، جناب آقای رحمانی و نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر افضلی تأسیس شد. ابتدای تأسیس کارهای ساخت‌وساز این دانشگاه به‌سرعت در حال پیشرفت بود که به دلیل مشکلات، که دقیقاً مشخص نشد ساخت‌وساز این واحد آموزشی متوقف شد.

با تکمیل شدن مجتمع آموزشی سما این واحد دانشگاهی به این ساختمان منتقل شد و درواقع با پرداخت اجاره‌بها به دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه دولتی دارای مکان مشخص شد. که متأسفانه با اقدامات نسنجیده، این واحد آموزشی در حال حاضر خانه‌به‌دوش است.

حال سؤال اینجاست که چه طور می‌شود دانشگاهی که هشت سال از گرفتن مجوزهای لازم آن می‌گذرد هنوز به استقلال ملکی نرسیده است؟ آیا درشان 800 دانشجوی این دانشگاه بود که پس از پیگیری‌ها و بحث‌های فراوان با مدیریت سما این دانشگاه خانه‌به‌دوش شود؟ البته بلاتکلیفی و عدم رفع مشکلات خوابگاه‌های این دانشجویان که از بدو تأسیس این دانشگاه گریبان گیر دانشجویان بوده است نیز خود حدیث مفصلی دارد که در این مجال نمی‌گنجد.

چرا هیچ‌کدام از مسؤولان شهرستانی در ادامه کم‌کاری و کم‌لطفی‌ها در قبال دانشجویان این دانشگاه حاضر به پاسخ‌گویی و چاره‌اندیشی دراین‌باره نیستند؟

مگر نه این است که دانشگاه مرکز رشد علم و فرهنگ و به فرموده خمینی کبیر دانشگاه آدم سازی است؟

بر همگان روشن است که موفقیت دانشجویان و افزایش سطح علمی دانشگاه به پیشرفت و آبادانی هر چه بیشتر شهر کمک خواهد کرد.

بسیج دانشجویی مرکز آموزش عالی اقلید ضمن ابراز تأسف شدید نسبت به این اتفاقات، پرچم‌دار مطالبات به‌حق دانشجویان بوده و با پرهیز از محافظه‌کاری و سیاسی‌کاری خواستار تلاش حداکثری مسؤولان برای رفع مشکلات این مجموعه است.

ما به نمایندگی از دانشجویان این مرکز خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر به این موضوع و خواهان یک مکان آموزشی درخور و درشان دانشجویان این مرکز هستیم.

به دلیل حساسیت موضوع که اقدام فوری مسؤولان را می‌طلبد بسیج دانشجویی خواستار اعلام موضع و پاسخگویی مسؤولان در این زمینه هست و در صورت عدم حاصل شدن نتیجه مطلوب این حق را با دانشجویان انقلابی می‌داند که مراتب را از طریق مبادی ذی‌ربط و مراجع ذیصلاح پیگیر نماید.»

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول