اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تمایل گردشگران تابستانی برای سفر به چهارمحال و بختیاری

معاون میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری گفت: قرار گرفتن در موقعیت کوهستانی، وجود رودخانه‌ها و چشمه‌ها و... باعث شده گردشگران زیادی تمایل داشته باشند که در فصل تابستان به این استان سفر کنند.

تمایل گردشگران تابستانی برای سفر به چهارمحال و بختیاری

محمدرضا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، بیان کرد: با توجه به اینکه چهارمحال و بختیاری در زاگرس مرکزی قرار گرفته است و همچنین نظر به موقعیت خاص جغرافیایی استان بیشتر جاذبه‌های آن در حوزه اکوتوریست تعریف می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه این استان جاذبه‌های تاریخی کم ندارد، افزود: اگر این استان را با استان‌های دیگر مقایسه کنیم می‌بینیم جاذبه‌های اکوتوریستی آن بیشتر است.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن در موقعیت کوهستانی، وجود رودخانه‌ها و چشمه‌ها و... باعث شده چهارمحال و بختیاری آب و هوای خوبی نسبت به دیگر استان‌ها داشته باشد، ادامه داد: این آب و هوا باعث می‌شود گردشگران تمایل داشته باشند که در فصل تابستان به این استان سفر کنند.

عباسی با تاکید بر اینکه چهارمحال و بختیاری در فصل‌های دیگر سال نیز برای گردشگران جذاب است اما اوج حضور آن‌ها در تابستان است، عنوان کرد: اگر بخواهیم یک جاذبه گردشگری خاص را در استان نام ببریم می‌توان به ذخیره‌گاه جهانی زیست کره «تنگ صیاد» و «سبزکوه» اشاره کرد که محدوده آن از فرخشهر آغاز و تا کوه‌های هلن و سبزکوه ادامه پیدا می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در دل این ذخیره‌گاه حیات وحش و گونه‌های گیاهی و جانوری خاص، رودخانه و... وجود دارد که برای همه گردشگران جذاب است.

وی اضافه کرد: اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در منطقه حفاظت شده مشایخ جاذبه‌های گردشگری همچون بانجی جامپینگ، رفتینگ، زیپ لاین و... ایجاد کرده است که جذابیت این منطقه را دوچندان کرده است.

عباسی تصریح کرد: تصور عموم این است که زیرساخت‌های گردشگری باید توسط اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایجاد شود در صورتی که این اداره‌کل نه‌تنها در چهارمحال و بختیاری  بلکه در دیگر استان‌های کشور نیز اعتبار و نیروی انسانی کافی برای متولی‌گری همه جاذبه‌های گردشگری را ندارد.

معاون سرمایه‌گذاری و گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بیش از 95 درصد این استان گردشگری است، افزود: قطعا همه این مناطق را نمی‌توان مربوط به این اداره‌کل دانست چراکه هر کدام از این مناطق متولی خاص خودش را دارد.

وی بیان کرد: شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، منابع طبیعی، محیط زیست و... همگی در تامین زیرساخت‌ها دخیل هستند و در این صورت است که توسعه زیرساخت‌ها معنا پیدا می‌کند، اما اینکه یک اداره با منابع محدود بخواهد این اقدامات را انجام دهد امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/68020/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول