اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

رسیدگی به 77 پرونده تخلف با يكصد متهم در همدان/ پرونده گمرك در مراجع قضایی در حال رسیدگی است

مدیرکل گمرک استان همدان با بيان اينكه در سه ماه نخست امسال 77 فقره پرونده به ارزش 42 میلیارد و 821 میلیون ریال با 100 نفر متهم رسیدگی شده است گفت: پرونده گمرك در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و هنوز منتج به صدور رأی نشده است.

رسیدگی به 77 پرونده تخلف با يكصد متهم در همدان/ پرونده  گمرك در مراجع قضایی در حال رسیدگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مرتضی نجفی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه دایره حقوقی و قضایی گمرک استان در راستای مبارزه با قاچاق کالا و ارز فعال است اظهار کرد: در سه ماه نخست امسال 77 فقره پرونده به ارزش 42 میلیارد و 821 میلیون ریال با 100 نفر متهم رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه جریمه قاچاق کالا‌های مانند مشروبات الکلی تا 10 برابر و قاچاق کالا‌های عادی تا دو برابر جریمه می‌شوند ادامه داد: لوازم خانگی، چایی، لوازم آرایشی و بهداشتی و... عمده کالا‌های قاچاق هستند.

مدیرکل گمرک استان همدان در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حاشیه‌ساز گمرک با بیان اینکه مسائل و مشکلات این مجموعه ممکن است در دیگر دستگاه‌ها هم پیش بیاید اما در مورد گمرک همدان بازتاب زیادی داشت افزود: پرونده در مراجع قضایی در حال رسیدگی است و هنوز منتج به صدور رأی نشده است.

وی با اشاره به اینکه پرونده در مراحل بازپرسی است افزود: بعد از بررسی مشخص خواهد شد که تخلفی صورت گرفته یا صورت نگرفته است که منجر به کیفر خواست و صدور رای شود.

نجفی‌مقدم در ادامه به صادرات انجام شده از استان اشاره کرد و با بیان اینکه در سه ماه امسال 177 هزار و 150 تن کالا از گمرک صادر شده است افزود: ارزش ریالی این میزان صادرات 3 هزار و 2 میلیارد ریال و ارزش دلاری آن 30 میلیون 472 هزار دلار بوده است.

وی با اشاره به اینکه صادرات استان در سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 70 درصد و از نظر ارزشی 67 درصد رشد داشته است بیان کرد: عمده کالا‌های صادراتی سیم مسی بدون عایق، کشمش، فروسیلیس، سیمان و کیلینکر، میلگرد، وازلین، میله مسی، انواع ترشی و شوری‌جات، ظروف تفلون، لبنیات، سفال و چینی بهداشتی است.

مدیرکل گمرک استان همدان ادامه داد: صادرات استان همدان عمدتا به کشور‌های ترکیه، چین، پاکستان، افغانستان، اوکراین، هند، امارات، ارمنستان و هلند انجام شده است.

وی در ادامه به واردات سه ماه امسال اشاره کرد و با بیان اینکه واردات استان همدان در سال‌جاری از نظر وزنی 2 هزار و 40 تن بوده است ادامه داد: ارزش ریالی این میزان واردات 386 میلیارد ریال و ارزش دلاری آن 9 میلیون و 201 هزار دلار بوده است.

نجفی مقدم میزان واردات استان در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 41 درصد و از نظر ریالی 55 درصد افزایش داشته است تصریح کرد: کالا‌های وارداتی شامل تجهیزات و ماشین‌آلات منسوج، بذر سیب زمینی، کویل آلومینیوم، انواع قطعات خودرو، الکترود گرافیکی کوره، انواع مواد اولیه تولید رنگ نساجی، پودر قالب گیری، توری فلزی و دستگاه فرز CNC وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین آمار واردات به ترتیب مربوط به کالا‌های صنعتی و معدنی بوده است ادامه داد: عمده کالا‌های وارداتی به استان همدان از کشور‌های آلمان، اتریش، اردن، اسپانیا، اوکراین، ایتالیا، برزیل، ترکیه و چین بوده است.

مدیرکل گمرک استان همدان در رابطه با کاهش صادرات فرش با بیان اینکه آمریکا ورود کالای ایرانی از جمله فرش ایران را ممنوع کرده است افزود: ‎‎‏آمریکا برای ورود فرش از طریق ری اکسپورت هم سخت‌گیری می‌کند و تحریم‌ها روی صادرات فرش تاثیر گذاشته اما این دوره گذرا است.

وی در ادامه در مورد راه اندازی گمرک نهاوند بیان کرد: راه‌اندازی یک مقوله و عملیاتی کرده یک مقوله دیگر است اما کار‌های گمرک نهاوند به دلیل سیستمی بودن طولانی شده و اکنون کار به مراحل پایانی رسیده است.

نجفی‌مقدم در ادامه با اشاره به اینکه در حال ایجاد انبار اختصاصی برای واحد‌های تولیدی هستیم افزود: تاکنون دو مورد از واحد‌های تولیدی استان انبار اختصاصی ایجاد کرده‌اند و انبار اختصاصی در کاهش هزینه‌های واحد تولیدی برای صادرات بسیار اهمیت دارد.

وی در رابطه با انجام صادرات از گمرک همدان از سوی صادرکنندگان بیان کرد: نمی‌توانیم به صادرکنندگان بگوییم که صد درصد صادرات را از گمرک همدان انجام دهند اما جلساتی با آنها در این رابطه برگزار کرده‌ایم.

انتهای پیام/89045/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول