اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

جذب 85 درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در گلستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان، از ابلاغ 378 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبارات اشتغال عشایر و روستایی به استان خبر داد و گفت: 85 درصد از اعتبارات روستایی و عشایری گلستان جذب شده است.

جذب 85 درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سعید مازندرانی صبح امروز در پنجمین جلسه کارگروه اشتغال استان گلستان، از ابلاغ 378 میلیارد و 400 میلیون تومان اعتبار عشایر و روستایی به استان گلستان خبر داد و اظهار کرد: 320 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات روستایی و عشایری برای 4 هزار و 14 پرونده و ایجاد 6 هزار و 604 فرصت شغلی اختصاص یافته است.

*اعطای 26 درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گلستان به بانوان

وی از جذب 85 درصدی اعتبارات عشایر و روستایی استان خبر داد و تصریح کرد: شهرستان آق‎قلا 34 میلیارد تومان سهمیه اعتبارات روستایی و عشایری داشته که تاکنون 20 میلیارد و 500 میلیون تومان معادل 60 درصد را جذب کرده است، همچنین شهرستان بندرگز 13 میلیارد و 700 میلیون تومان، شهرستان بندرترکمن 20 میلیارد و 200 میلیون تومان، شهرستان رامیان 21 میلیارد تومان، شهرستان کردکوی 21 میلیارد تومان، گالیکش 16 و نیم میلیارد تومان و گرگان بیش از 59 میلیارد تومان از این تسهیلات را جذب کرده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان بیان کرد: 26 درصد تسهیلات روستایی و عشایری به بانوان و 74 درصد به آقایان اختصاص داده شده و 40 درصد طرح‎ها توسعه‎ای بوده است و هفت درصد تسهیلات برای سرمایه در گردش لحاظ شده و 53 درصد جزو موارد جدید بودند.

مازندرانی اضافه کرد: از تسهیلات عشایری و روستایی 9.2 درصد به بخش صنعت اختصاص یافته حال آنکه باید 14 درصد باشد، متأسفانه در استان گلستان که استانی کشاورزی است فقدان صنایع تبدیلی وجود دارد و در این بخش عملکرد مناسبی نداشتیم.

*اعطای 51 درصد از تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری گلستان به بخش کشاورزی

وی یادآور شد: 51 درصد تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را به بخش کشاورزی اعطاء شده و از این میزان 31 درصد به دام اختصاص یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان خاطرنشان کرد: در سال گذشته 27 میلیارد و 700 میلیون تومان برای مشاغل خانگی به استان گلستان اعتبار اختصاص داده شد که براساس معرفی که از سوی فرمانداران انجام شد سهمیه به دستگاه‎های اجرایی اختصاص یافت.

مازندرانی با گرامیداشت روز خبرنگار، از اعطای تسهیلات 10 میلیون تومانی اشتغال به 30 نفر از خبرنگاران خبر داد.

وی گزارشی از طرح‎های دارای انحراف روستایی و عشایری در دستگاه‎های اجرایی استان ارائه کرد و یادآور شد: سازمان جهاد کشاورزی 307، سازمان صمت 35، اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری 16، اداره‎کل ارتباطات و فناوری اطلاعات 10 طرح، اداره کل راهداری و حمل‎ونقل جاده‎ای هفت مورد، فنی‎وحرفه‎ای دو مورد و اداره‎کل تعاون یک مورد و ورزش و جوانان یک مورد انحراف داشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان با اشاره به اعتبارات فراگیر گفت: میزان اعتبارات فراگیر استان گلستان 427 میلیارد و 900 میلیون تومان بوده که تاکنون 69 میلیارد و 300 میلیون تومان تسهیلات فراگیر معادل 16 درصد توسط بانک‎ها اعطاء شده است.

انتهای پیام/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول