اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حمله موشکی و پهپادی یمن به تجمع نیروهای ائتلاف در عدن

یگان‌های پهپادی و موشکی ارتش یمن و انصارالله در یک عملیات مشترک ، پادگانی در جنوب این کشور را هدف قرار دادند.

حمله موشکی و پهپادی یمن به تجمع نیروهای ائتلاف در عدن

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یگان‌های پهپادی و موشکی ارتش یمن و انصارلله صبح امروز (پنجشنبه) پادگان «الجلاء» در عدن در جنوب این کشور را هدف قرار دادند. 

به گزارش شبکه یمنی المسیره، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت که دو یگان مزبور در عملیاتی مشترک به پادگان الجلاء حمله کردند.

وی توضیح داد که این عملیات مشترک هنگام رژه نظامی و سان دیدن عناصر شبه‌نظامی در پادگان مذکور صورت گرفته است. این مراسم رژه نظامی با پهپاد «قاصفk2» و یک فروند موشک بالستیک کوتاه بُرد هدف قرار گرفت.

به گفته این مقام یمنی، عناصر مزدور پس از مراسم رژه قصد آغاز عملیاتی علیه پایگاه‎های ارتش و انصارالله در دو استان الضالع و تعز را داشتند که هدف حمله پهپادی و موشکی قرار گرفتند.

یک منبع امنیتی مستقر در جنوب یمن گفت که در این دو عملیات مشترک، ده‌ها نفر از نیروهای پلیس و نظامی در عدن از جمله تعدادی از فرماندهان آنها کشته یا زخمی شدند.

شبکه المیادین نیز به نقل از منبع امنیتی مذکور گفت که «منیر الیافعی» فرمانده تیپ یکم کمربند امنیتی تحت حمایت امارات در این عملیات کشته شد.

منابع خبری می‌گویند که همزمان یک عامل انتحاری نیز خود را در مرکز پلیس در شهر عدن واقع در جنوب یمن منفجر کرده است.

منابع بیمارستانی عدن خبر دادند که در این انفجار انتحاری، سه نیروی پلیس کشته و بیش از 20 نفر دیگر زخمی شدند.

حملات نیروهای یمنی به عدن مرکز جنوب یمن در حالی صورت گرفته که ائتلاف سعودی حملات خود به صعده واقع در شمال یمن را افزایش داده است.

یگان توپخانه‌ای عربستان سعودی روز دوشنبه گذشته بازاری در شهرستان قطابر استان صعده را هدف قرار داد که در پی آن 15 نفر کشته و حدود 30 نفر زخمی شدند (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/ح.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول