اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

احتمال پیوستن ترکمنستان به کنفرانس مبارزه با تروریسم و تقویت تعاملات منطقه‌

رئیس کمیته روابط بین الملل دومای دولتی روسیه از احتمال پیوستن ترکمنستان به کنفرانس مبارزه با تروریسم و تقویت تعاملات منطقه‌ای که اکتبر سال جاری در «استانبول» برگزار می‌شود، خبر داد.

احتمال پیوستن ترکمنستان به کنفرانس مبارزه با تروریسم و تقویت تعاملات منطقه‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «لئونید اسلوتسکی» رئیس کمیته روابط بین الملل دومای دولتی روسیه از احتمال پیوستن «عشق آباد» به کنفرانس مبارزه با تروریسم و تقویت تعاملات منطقه‌ای، خبر داد.

بنابر صحبت‌های وی، در حال حاضر این کنفرانس کشورهای افغانستان، پاکستان، چین، ایران، روسیه و ترکیه را در بر می‌گیرد و امکان گسترش این فهرست امکانپذیر است.

وی گفت: انتظار می‌رود در اجلاس آتی کنفرانس مذکور که در ماه اکتبر سال جاری به میزبانی ترکیه برگزار می‌شود کشورهای ترکمنستان، عراق، لبنان، تاجیکستان، ازبکستان و احتمالا قطر حضور یابند.

اسلوتسکی افزود: سیستم امنیتی اوراسیای بزرگ بر کشورهای عضو کنفرانس مبارزه با تروریسم و تقویت تعاملات منطقه‌ای تکیه خواهد کرد و از این کشورها انتظار تحمل دشواری‌های اصلی مربوط به حل و فصل قاچاق مواد مخدر در افغانستان می‌رود.

ترکمنستان که وضعیت بی طرفی را انتخاب کرده و همسایه افغانستان می‌باشد می‌تواند در حل و فصل مشکل قرن، یعنی از بین بردن قاچاق مواد مخدر در افغانستان، نقش کلیدی را ایفا کند.

عشق آباد بارها در مجامع بین المللی تاکید کرده که ممنوعیت کشت خشخاش در افغانستان کافی نیست، بلکه باید برای افراد دخیل در این فرآیند راه جایگزین و مناسب کسب درآمد فراهم شود.

ترکمنستان بر این است که با اجرای پروژه‌های بزرگ زیرساختی در افغانستان اقتصاد این کشور را باید به اقتصاد جهانی پیوند زد.

با حضور عشق آباد در حال حاضر خط لوله گاز «ترکمنستان-افغانستان-پاکستان-هند»، راه آهن «ترکمنستان-افغانستان-تاجیکستان» و همچنین خط انتقال برق و خط ارتباط فیبر نوری در مسیر «ترکمنستان-افغانستان-تاجیکستان» در حال اجرا شدن است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول