اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

نماینده اصلاح‌طلب مجلس: تجربه نشان داد با ورود مقتدرانه بهتر می‌توانیم از حقوق مردم دفاع کنیم

نماینده گرگان در مجلس گفت:‌ من به عنوان یک اصلاح‌طلب، پیش از این به روش‌های دیپلماتیک معتقد بودم، اما تجربه ماه‌های اخیر نشان داد هر چه بیش‌تر از حوزه قدرت وارد عرصه شویم، بهتر می‌توانیم از حقوق‌ مردم دفاع کنیم.

نماینده اصلاح‌طلب مجلس: تجربه نشان داد با ورود مقتدرانه بهتر می‌توانیم از حقوق مردم دفاع کنیم

نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری، با اشاره به توقیف کشتی انگلیسی توسط ایران و تاثیر این اقدام بر توان دیپلماسی کشور، گفت: با توجه به رفتارهای سیاسی بلوک غرب و به ویژه آمریکا و انگلیسی در قبال کشور ما علاوه بر مقاومت با تمامی جبهه‌ها و عرصه‌ها همچون جبهه اقتصادی یکی از اقدامات مهم با توجه به تجربیات این است که از موضع قدرت برخورد کرد به ویژه در مسائل نظامی با این کشورها. 

وی افزود: توقیف نفتکش انگلیس در تنگه هرمز ضمن اینکه یک عمل مقابله به مثل بوده اما یک اقدام مقتدرانه است تا آنها بتوانند به توان نظامی ما پی ببرند و بدانند که اگر دست به اقدام نظامی بزنند ما می‌توانیم آنها را سرجایشان بنشانیم. 

نماینده مردم گرگان در مجلس اظهار داشت: غربی‌ها به توان نظامی ایرانی واقف بودند اما فکر نمی‌کردند جمهوری اسلامی ایران بتواند در عرصه عمل آن را اجرایی کند و این قدرت بالفعل را بالقوه کنند و امروز دیدند که ایران توانایی این را دارد که این قدرت خود را در عرصه اجرا نشان دهد. 

تربتی‌نژاد خاطرنشان کرد: غربی‌ها اینگونه توانمندی‌ها را در مذاکرات خود لحاظ می‌کنند و اگر بدانند طرف مذاکره‌شان از  توان نظامی پایینی برخوردار است سیاست‌های استعماری و استثماری‌شان را اعمال کنند و اگر طرف مذاکره‌شان از توان نظامی بالایی برخوردار باشد از آنجایی که منافع‌شان را در خطر می‌بینند در مواضع‌شان کوتاه می‌آیند. 

نماینده مردم گرگان در مجلس در پایان گفت: من یک اصلاح‌طلب هستم، قبلا و پیش از این به روش‌های دیپلماسی توجه و تاکید داشتم، اما تجربه چند ماه اخیر نشان داده که اگر ما بتوانیم از موضع قدرت وارد عرصه شویم همانطور که در اقدام سپاه این موضوع مشاهد شد جایگاه‌مان از نظر حقیقی و حقوقی در منطقه تثبیت شود و بتوانیم از حقوق کشورمان به نحو بهتری دفاع کنیم. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول