اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مسؤولان نسبت به امر به معروف دغدغه‌مند باشند

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اذعان به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اجرایی شود، گفت: باید دغدغه امر به معروف ونهی از منکر در بین مسؤولان کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد شود زیرا در غیر این صورت نمی‌توان این فریضه دینی را در جامعه اجرایی کرد.

مسؤولان نسبت به امر به معروف دغدغه‌مند باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از آستانه‌اشرفیه، آیت‌الله احمد پروایی امشب در مراسم شب شهادت امام جواد(ع) در حرم مطهر آقا سید محمد این شهرستان با بیان اینکه استکبار سعی دارد همواره دین را در دید جوانان بد جلوه دهد، اظهار کرد: اسلام دین پاکی، محبت و صداقت است که متأسفانه همواره توسط عده‌ای بد جلوه داده شده و برای جلوگیری از انجام این کار اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به شخصیت معنوی حضرت امام جواد(ع) گفت: این امام همام دارای ویژگی‌هایی از جمله پاکی و فروتنی،کمک به مستمندان، علم و حکمت، صبر و بردباری بوده و همواره در همه کارها خدا را در نظر می‌گرفتند به طوری که امام رضا (ع) علاقه بسیار زیادی به ایشان داشتند و به واسطه این ویژگی‌ها به مقام  امامت رسیدند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری  یکی از نشانه‌های انسان مؤمن را ترس از خدا دانست و بیان کرد: انسان اگر در انجام کارهایش خدا را در نظر گرفته و از پروردگار ترس داشته باشد، تمام کارها را به بهترین نحو انجام می‌دهد و جامعه رو به پیشرفت می‌رود.

پروایی با تأکید بر لزوم توجه انسان به اطاعت از دستورات پروردگار افزود: خداوند در بعضی مواقع انسان را امتحان کرده و آن‌ها را در سختی قرار می‌دهد تا میزان ایمان آن‌ها را بسنجد و اگر انسان مانند حضرت ابراهیم (ع) در این امتحان موفق شود به سعادت دنیوی و اخروی می‌رسد.

وی با اشاره به نقش تلاش در موفقیت انسان گفت: انسان برای موفقیت در انجام هر کاری علاوه بر در نظر گرفتن رضایت خدا باید تلاش کرده تا به موفقیت برسد به همین دلیل در آیات و روایات متعدد اشاره شده است که انسان اگر تلاش کند خدا پاداش آن تلاش را در دنیا و آخرت به او می‌دهد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جوانان باید شخصیت معنوی امام جواد (ع) را الگوی خود قرار دهند، تصریح کرد: جوانان آینده سازان این نظام و انقلاب هستند و باید برای سربلندی مردم تلاش کنند لذا برای موفقیت باید شخصیت معنوی امام جواد (ع)  را الگوی خود قرار داده و از ایشان، امامان معصوم و پروردگار پیروی کنند.

پروایی با اذعان به اینکه امر به معروف و نهی از منکر باید در جامعه اجرایی شود، گفت: باید دغدغه امر به معروف ونهی از منکر در بین مسؤولان کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایجاد شود زیرا در غیر این صورت نمی‌توان این فریضه دینی را در جامعه اجرایی کرد.

انتهای پیام /84007

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول