اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

توسعه مباحث حدیثی در بین مراکز آموزش عالی

رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن دانشگاه قرآن و حدیث گفت: توسعه مباحث حدیثی در بین مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه و همچنین طراحی رشته‌های متعدد قرآنی و حدیث در دستور کار دانشگاه قرآن و حدیث است.

توسعه مباحث حدیثی در بین مراکز آموزش عالی

هادی حجت امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به برنامه‌های سال 99 ـ 98 دانشگاه قرآن و حدیث اظهار کرد: رونمایی تاریخچه مکتوب فعالیت‌های 20 ساله و دستاوردهای دانشگاه از جمله فعالیت‌های سال جاری محسوب می‌شود و همچنین برگزاری هشت نشست علمی پژوهشی و نقد کتاب با همکاری مراکز دانشگاهی و حوزوی در شهرهای قم، تهران، مشهد و اصفهان در موضوعات مختلف قرآنی، حدیثی و کتب مرتبط با رشته‌های دانشگاهی در دستور کار است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و معرفی نخبگان فارغ التحصیل دانشگاه قرآن و حدیث، برگزاری همایش بیستمین سالگرد تأسیس دانشگاه قرآن و حدیث و برپایی نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی دانشگاه از دیگر برنامه‌های بزرگداشت بیستمین سالگرد دانشگاه قرآن و حدیث است.

عضو هیأت علمی دانشگاه قرآن و حدیث به پیشینه تأسیس دانشگاه اشاره کرد و گفت: به همت آیت‌الله محمدی ری شهری و جمعی از پژوهشگران در مهرماه سال 1378 دانشکده علوم حدیث در شهر ری با رشته علوم حدیث در مقطع کارشناسی با جذب 80 نفر دانشجو شروع به کار کرد.

وی عنوان کرد: با توسعه دانشکده در سال 1391 و با مجوز رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه قرآن و حدیث ارتقاء یافت و مرکز آن به قم منتقل شد.

حجت به موفقیت‌های دانشگاه در کسب رتبه‌های برتر در بین مراکز آموزش عالی اشاره کرد و گفت: این دانشگاه به عنوان پرافتخارترین دانشگاه کشور در میزان قبولی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است.

وی به دستاوردهای دانشگاه اشاره کرد و گفت: توسعه مباحث حدیثی در بین مراکز آموزش عالی و حوزه‌های علمیه و همچنین طراحی رشته‌های متعدد قرآنی و حدیث در مقاطع کارشناسی و دکتری علاوه بر دانشگاه قرآن و حدیث در سایر دانشگاه‌ها در حال اجرا است.

مدیر کمیته بزرگداشت بیستمین سالگرد دانشگاه قرآن و حدیث تدوین منابع درسی و درسنامه‌های آموزشی برای مرکز آموزش الکترونیکی دانشگاه قرآن و حدیث را از دیگر فعالیت‌های این مرکز آموزش عالی برشمرد و تصریح کرد: تولید هزاران ساعت دروس الکترونیک با بهره‌مندی از استادان مجرب و صاحب نام در حوزه‌های مختلف مباحث قرآن، حدیث، کلام، روانشناسی و رشته‌های مرتبط صورت گرفته است.

وی عنوان کرد: توسعه و عمومی‌سازی علوم و معارف حدیث با برگزاری بیش از50 دوره آموزش‌های کوتاه مدت در موضوعات مختلف حدیث و نهج البلاغه که با استقبال مخاطبان مواجه شده از دیگر امور صورت گرفته توسط دانشگاه قرآن و حدیث است.

حجت تدوین مقاله‌ها و رساله‌های دکتری در حوزه مباحث حدیثی را از دیگر برکات این دانشگاه عنوان کرد و گفت: دانشگاه قرآن و حدیث، هزاران نفر دانشجو در دوره‌های حضوری و مجازی را در مقاطع مختلف اعم از طلاب و دانشجویان غیر طلبه آموزش داده است.

رئیس دانشکده علوم و معارف قرآن دانشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: در حال حاضر 3 هزار و 300 نفر دانشجو در دوره‌های حضوری و مجازی شهرهای قم، تهران، اصفهان و مشهد در حال تحصیل هستند.

انتهای پیام/78003*40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول