اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

مدیریت نهادهای انقلابی باید براساس کارهای جهادی باشد/ نوکری برای مردم تبریز افتخار بزرگی است

رئیس شورای تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: مدیریت نهادهای انقلابی باید براساس کارهای جهادی باشد و ما نیز برنامه‌های خدمتی و جهادی در کنار برگزاری مناسبت‌های سال داریم.

مدیریت نهادهای انقلابی باید براساس کارهای جهادی باشد/ نوکری برای مردم تبریز افتخار بزرگی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه تبریز در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز به سالروز تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اشاره و اظهار کرد: مدتی است که بنده از سوی آیت‌الله جنتی و عنایات امام جمعه تبریز در سمت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قرار گرفته‌ام.

وی با بیان اینکه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد مجزا از سازمان تبلیغات اسلامی و کاملاً انقلابی است، تصریح کرد: اوایل انقلاب که تمام گروه‌ها برای تلاش جهت انقلاب می‌‌کردند به علت نبود وحدت رویه با مشکل روبرو می‌شد که با دستور امام راحل به افراد انقلابیون یک شورایی به نام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تشکیل دادند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان ادامه داد: کارهایی که شورا در اوایل انقلاب انجام داد، نشان از هماهنگی و ظرفیت بالای این شورا بود.

وی بیان کرد: همانطور که امام جمعه تبریز می‌گوید، آیت‌الله جنتی از خیلی از جوانان امروزی تلاش دارد به طوریکه اگر هجمه‌ای از سوی دشمنان علیه  او وجود دارد به خاطر این سبقه و تلاش فراوان او برای انقلاب است.

برگی با بیان اینکه ۱۲ فروردین ماه و به ترتیب ایامی مانند ۱۴ و ۱۵ خرداد و ایام هفته دولت و ۱۳ آبان ماه و دهه فجر و غیره از جمله روزهایی است که کارهای هماهنگی برای برگزاری این مناسبت داریم، گفت: زحمات همکاران شورای هماهنگی است که منجر به شور و نشاط در یک راهپیمایی می‌شود.

وی ابراز کرد: حجت‌الاسلام تقی‌زاده، ۲۷ سال در این سمت قرار داشت و در حد توان تلاش کرده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان به دو اقدام بزرگ آذربایجانی‌ها در ۲۰ تیر سال ۷۸ و ۸ دی ۸۸ اشاره کرد و گفت: بعد از ۲۹ بهمن تبریز شاید ۸ دی تبریز به یادماندنی در تاریخ باشد.

وی متذکر شد: وقتی این سمت را به من پیشنهاد دادند، هراسی از بابت آسیب به منبر سخنرانی‌ام داشتم ولی بعدها احساس کردم که هنوز کارهای زیادی برای انجام دادن در این استان وجود دارد و به حق برای دویدن در پشت سر امام جمعه تبریز به یک انرژی مضاعف و نفس تازه نیاز دارد.

برگی افزود: البته به واسطه امام جمعه می‌توان مشکلات مردم را حل کرد و از طرف دیگر نوکری برای مردم تبریز نیز افتخار بزرگی است.

وی یادآور شد: معتقدم که مدیریت نهادهای انقلابی باید به صورت جهادی باشد، از مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان نیز خواهش کردیم تا دست ما را گرفته و ما کارهای خدماتی و جهادی انجام دهیم، از این‌رو در ۶ نقطه از تبریز خدمات ویزیت رایگان خواهیم داشت که در مناسبت‌های مختلف این تعداد مناطق افزایش می‌یابد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خاطرنشان ساخت: برای گرامیداشت تاسیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فرم‌های اهدای عضو و اهدای خون، پُر خواهیم کرد.

وی به درگذشت مداح اهل بیت (ع)،  حاج محمدباقر منصوری اشاره کرد و گفت: هنوز در شوک از دست دادن این مداح بسیجی و انقلابی هستیم.

برگی، به راه‌اندازی صندوق پیشنهادات و انتقادات در مصلای امام خمینی(ره) از سوی شورای هماهنگی اشاره کرد و اذعان داشت: شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها همین مردم نمازگزار هستند، از این‌رو می‌خواهیم تا هیات امنای محلات را تشکیل داده و مشکلات در مورد برگزاری راهپیمایی‌ها را احصا کرده و برای راهپیمایی بعدی آن را حل کنیم.

وی متذکر شد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی باید هر روز در خدمت مردم باشد و به مناسبت اکتفا نکند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تاکید بر اینکه برگزاری مناسبت‌ها با کمی تغییرات و همراه با جذبه خواهد بود، تصریح کرد: برای شهید بهشتی مراسم برگزار می‌کنیم ولی جایگاهی برای زنان و حضور آنها در مراسم توجه نمی‌کنیم.

وی، ایجاد میزهای خدمت توسط شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در هفته دولت را مورد اشاره قرار داد و گفت: شهید رجایی و بهشتی نیازی به فاتحه ما ندارد بلکه روح آنها با شادی و رضایت مردم خشنود خواهد بود.

برگی در ادامه به راه‌اندازی هیات‌های اندیشه‌ورزی در بین اقشار مختلف اشاره کرد و اضافه کرد: هدف این است که گروهی فکر کرده و گروهی عمل کنیم نه اینکه فقط یک نفر تصمیم بگیرد و همان کار اجرا شود.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول