اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

رفع معضل اقتصادی تبدیل به خواسته عمومی شده است

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت:برای رفع این مشکل، باید دید کشورهایی که امروز در ردیف اول اقتصاد دنیا قرار گرفته‌اند از چه متدهایی استفاده کردند که توانستند مشکلات اقتصادی را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

رفع معضل اقتصادی تبدیل به خواسته عمومی شده است

حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز، اظهار کرد: قطعا ابر مشکل و معضل کشور که مقام معظم رهبری نیز به طور ویژه به آن پرداخته‌اند مشکلات اقتصادی است و رفع معضل اقتصادی تبدیل به یک خواسته عمومی شده است؛ برای رفع این مشکل، باید دید کشورهایی که امروز در ردیف اول اقتصاد دنیا قرار گرفته‌اند از چه متدهایی استفاده کردند که توانستند مشکلات اقتصادی را یکی پس از دیگری برطرف کنند.

وی افزود: ما کشوری هستیم که مشکلات اقتصادی‌اش نتیجه دو آیتم بسیار قابل توجه است؛ مورد اول وجود ساختارهای معیوب و غلط در کشور است که سبب شده به این مرحله از مشکل در جهان امروز راه پیدا کنیم و دومین مورد وجود افراد فاسد و مفسدین اقتصادی است به گونه‌ای که قوه قضاییه مفسدان اقتصادی را دسته دسته محاکمه میکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، عنوان کرد: محاکمه مفسدان اقتصادی یکی پس از دیگری با توانی که در قوه قضاییه می‌بینیم با قاطعیت در حال انجام است؛ جامعه‌ای که مردمانش درگیر معضل اقتصادی هستند و با مشکلات معیشتی دست‌وپنجه نرم میکنند توانایی تحمل گرانی را دارند اما هرگز با مفاسد اقتصادی کنار نمی‌آیند.

وی افزود: ذات و فطرت آدمی به گونه‌ای است که به دنبال مقایسه است؛ مقایسه میکند بین اینکه برای گرفتن یک وام ازدواج ساده باید شرایط سختی را در ادارات طی کند اما فردی دیگر به راحتی میلیاردها وام را در اختیار میگیرد آن هم بدون آنکه ریالی از آن را برگرداند؛ چیزی که جامعه را زجر میدهد همین فساد اقتصادی است.

موسوی‌فرد، بیان کرد: ما باید چه راهکارهایی برای برون‌رفت از این معضل دنبال کنیم؟ در برخی از دولت‌ها، 8 سال تمام تلاش‌ها بر این بود که دل مستکبران عالم را نرم کنند اما ملاحظه کردید بعد از 8 سال دو هجمه بزرگ بر علیه رئیس این دولت شکل گرفت.

وی افزود: در 8 سال بعدی تمام تلاش‌ها بر این بود که چراغ سبزی به کشورهای غربی و دولتمردان آمریکایی نشان دهند اما در همان زمان و با وجود نرمی و چراغ سبز، ایران را به عنوان محور شرارت قلمداد کردند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، گفت: در چند سال گذشته که تمام تلاش برخی مسوولین ما به این سمت بود که مشکلات را از خارج مرزهای ایران دنبال کنند  شاهد بودیم که با  کم‌توجهی به تذکرات مقام معظم رهبری که در سایه مذاکره آمریکا و سردمداران کفر بود بعد از مدت‌ها هر روز بر تحریم‌ها افزوده می‌شود.

وی افزود: نه تنها شرکت‌ها بلکه افراد نیز تحریم می‌شوند تا جایی که وزیر امور خارجه کشور که واسطه‌ای در مذاکره با آمریکا بوده مورد تحریم قرار می‌گیرد.

موسوی‌فرد عنوان کرد: در تمام این 40 سال اگر ما توانستیم در دنیا آبرو و عزت کسب کنیم به دلیل توجه به بیانات رهبری بود؛ چرا ما خودمان را به بیرون از مرزهای اسلامی گره زده‌ایم؟ بعد از سالیان متمادی دوست و دشمن به این حقیقت راه پیدا کرده است که اگر به دنبال عزت هستیم در سایه مقاومت شکل می‌گیرد.

وی افزود: اگر امروز دارای این جایگاه و از عزتی که در دنیا بی‌بدیل است برخوردار هستیم همگی از در سایه مقاومت بودن است.

امام جمعه اهواز در تبیین راهکار خروج از مشکلات اقتصادی تصریح کرد: ایجاد جامعه سالم و اسلامی بهترین راهکار است اگر ما بخواهیم به جامعه سالم راه پیدا کنیم نیازمند دو مولفه خانواده سالم و آموزش‌وپرورش هستیم که رکن اصلی آن معلمینی هستند که باید انقلابی و با دغدغه‌های قرآنی باشند.

وی افزود: سند 2030 که عده ای خواستار اجرایی شدن آن هستند هدفی جز فروپاشی خانواده و آموزش‌وپرورش ندارد؛ این خانواده است که در صورت اصلاح، جامعه‌ای سالم را به ارمغان خواهد آورد.

انتهای پیام/ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول