اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

از بلاتکلیفی محور ساری-تاکام تا راهکار پلیس برای کاهش ترافیک

16 بهار است که از اجرای طرح چهاربانده کردن محور کیاسر گذشته اما هنوز به جایی نرسیده است و این مردم هستند که باید ساعت‌ها در صف‌های ترافیک انتظار بکشند.

از بلاتکلیفی محور ساری-تاکام تا راهکار پلیس برای کاهش ترافیک

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در حالی معطلی چند ساعته مسافران و مردم بومی در ترافیک محور کیاسر ادامه دارد که هنوز تکلیف پروژه چهاربانده کردن محور ساری تاکام مشخص نشده است.

در ارتباط با این پروژه وعده‌های مختلفی داده شده به‌طوری‌که با هر بار گرفتن اعتبار این پروژه از سر گرفته و دوباره بلاتکلیف رها می‌شد.

معمولا در آخر هفته‌ها و همچنین ایام تعطیلات شاهد افزایش حجم ترافیک و حتی قفل شدن مسیر در این محور هستیم و تنها راه موجود برای جلوگیری از معطلی مردم بومی و مسافران بحث اعمال  محدودیت‌های مقطعی به‌صورت یک‌طرفه است که آن هم موجب ترافیک برای مسافران و مردمی که قصد تردد به سمت کیاسر و سمنان را دارند اعمال می‌شود.

بحث ترافیک‌های چندساعته به‌طوری در محور کیاسر نهادینه شده که خود مردم منطقه به فکر مدیریت این موضوع افتادند و تلاش می‌کنند که درگیر ترافیک نشوند ولی کشاورزی که در زمین کار می‌کند و یا مسافری که آشنایی با این جاده ندارد درگیر ترافیک می‌شود.

فصل کشاورزی است و از سویی دیگر تابستان؛ هم مسافران قصد تردد از این محور را دارند و هم کشاورزان باید آمد و شد کنند تا به کارهای خود برسند این درحالی است که باید درگیر ترافیک چند ساعته شوند.

مسافران بسیاری از این مسیر روزانه به‌ویژه پایان هفته و ایام تعطیل درحال تردد هستند که در ایام تعطیل و پایان هفته به‌ویژه عصر روزهای جمعه به‌دلیل حجم تردد بالا پلیس برای کاهش ترافیک مجبور به یک‌طرفه کردن محور است که معمولا به‌صورت مقطعی اعمال شده و ساعت آن نیز مشخص نیست که این موضوع موجب معطلی مسافران و ایجاد صف‌های طولانی ترافیک می‌شود که در برخی موارد حتی جاده تبدیل به پارکینگ می‌شود.

*تنها راهکار پلیس در جاده ساری-تاکام

رئیس پلیس راه مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: تنها راهکار پلیس برای جلوگیری از بروز ترافیک سنگین و قفل شدن خودروها اعمال محدودیت‌های یک‌طرفه است.

علیرضا قدمی افزود: امکان اعمال محدودیت یک‌طرفه به‌دلیل وجود روستاها در طول این محور وجود ندارد که معمولا در چنین شرایطی بحث محدودیت مقطعی به‌صورت یک‌طرفه در دستور کار قرار دارد.

رئیس پلیس راه مازندران با اعلام اینکه معمولا از عصر تا شب جمعه‌ها و یا ایام تعطیل این محور دو یا سه بار یک‌طرفه می‌شود، تصریح کرد: ساعت مشخصی را نمی‌توان برای اجرای این محدودیت به‌دلیل تردد بومیان در این محور اعلام کرد.

به گزارش فارس، 16 بهار است که از اجرای طرح چهاربانده کردن محور کیاسر گذشته اما هنوز به جایی نرسیده است و این مردم هستند که باید ساعت‌ها در صف‌های ترافیک انتظار بکشند.

انتهای پیام/86034/غ/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول