اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

28 سالگی متوسط سن ازدواج آقایان در فارس/ پرداخت 93 درصد وام‌های ازدواج

بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط سن ازدواج آقایان در فارس 28 سال است اما میانگین سن ازدواج کارمندان مرد در استان 30 سال است که نشان می‌دهد اشتغال تاثیر مستقیم بر روند ازدواج ندارد.

28 سالگی متوسط سن ازدواج آقایان در فارس/ پرداخت 93 درصد وام‌های ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، 12 مردادماه روز ازدواج در تقویم کشور نامگذاری شده است که سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است. با نگاهی به روند زندگی مدرن امروز متوجه می‌شویم که سن ازدواج در آقایان و بانوان افزایش یافته که علت اصلی آن تغییر در ارزش‌هاست. برای تشویق جوانان به ازدواج لازم است علاوه بر ایجاد شرایط اقتصادی و تسهیل امر ازدواج در راستای فرهنگ‌سازی نیز تلاش موثری به انجام برسد.

معاون جوانان و امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان فارس با اشاره به پیگیری‌های موثر وزارتخانه در راستای حمایت از ازدواج جوانان به خبرنگار فارس می‌گوید: تا یک سال و نیم قبل، مبلغ وام ازدواج برای هر یک از زوجین 5 میلیون تومان بود.

علی رضایی ادامه می‌دهد: با پیگیری‌های وزارت ورزش اکنون این وام به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش یافته است که در پی تایید مصوبه ستاد ملی جوانان از طریق بانک‌ها به زوج‌های جوان پرداخت می‌شود.

وی اضافه می‌کند: این افزایش میزان وام در پی موافقت وزارت ورزش و جوانان برای کاهش اعتبارات خود و اختصاص آنها به امر ازدواج جوانان در راستای تقویت فرهنگ ازدواج صورت گرفته است.


پیشروی در وام ازدواج

رضایی با ابراز رضایت از روند فارس در پرداخت وام ازدواج عنوان می‌کند: امسال وام ازدواج به 93 درصد زوج‌های جوان در استان پرداخت شده که فارس را در استان‌های برتر کشور در این حوزه قرار داده است.

معاون جوانان و امور فرهنگی اداره کل ورزش و جوانان استان می‌افزاید: اداره کل ورزش و جوانان فارس، سال گذشته در حوزه ارائه وام‌های کارآفرینی نیز بسیار موفق عمل کرد و بیش از 8 میلیارد تومان تسهیلات بدون بهره به زوج‌هایی که قصد راه‌اندازی مشاغل داشتند، اعطاء کرد.

وی با تاکید بر نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی برای امر ازدواج عنوان می‌کند: کاهش آمار ازدواج بیش از اینکه پیامد اقتصادی باشد، در اثر موارد فرهنگی به وجود آمده است.

رضایی تصریح کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد متوسط سن ازدواج آقایان در فارس 28 سال است اما میانگین سن ازدواج کارمندان مرد در استان 30 سال است که نشان می‌دهد اشتغال تاثیر مستقیم بر روند ازدواج ندارد.

این مقام مسوول معتقد است: باید روندی در جامعه در پیش گرفته شود تا ازدواج به عنوان یک ارزش در جامعه پذیرفته شود و این امر تنها با فرهنگ‌سازی مناسب محقق می‌شود که نیازمند مشارکت تمام سازمان‌هاست.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول