اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

مرحله دوم طرح تحول سلامت با اولویت «پیشگیری» آغاز شده است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرحله دوم طرح تحول سلامت با تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری و توسعه زیرساخت‌ها در نقاط کم برخوردار کار خود را آغاز کرده است.

مرحله دوم طرح تحول سلامت با اولویت «پیشگیری» آغاز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سعید نمکی ظهر امروز در مراسم افتتاح بیمارستان جدید پاوه، اظهار داشت: بعد از انقلاب شاهد دستاوردهای بزرگی در حوزه سلامت در کشور بودیم که از آن جمله می‌توان به کاهش مرگ و میر مادران باردار و کودکان، کاهش بیماری‌های واگیردار و در طرح ملی کنترل فشارخون کنترل بیماری‌های غیر واگیردار در کشور هستیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توسعه عدالت در بخش سلامت در نقاط کم برخوردار و مرزی، افزود: سرمایه‌گذاری در نقاط مرزنشین و کم برخوردار در راستای توسعه عدالت در بخش سلامت یکی از سیاست‌های قابل پیگیری دولت است و برای این موضوع کارهای بسیار خوبی با نیروهای سپاه و ارتش انجام شد اعتقاد ما بر این است که مرزنشینان مرفه و برخوردار، حافظان اصلی امنیت پایدار هستند.

وی در طرح ملی کنترل فشارخون که اخیرا با همکاری وزارت بهداشت، بسیج، نظام پزشکی و بخش خصوصی انجام شد کرمانشاه جزو استانهای پیشتاز بود.

نمکی تاکید کرد: طرح ملی کنترل فشارخون که اخیرا با همکاری وزارت بهداشت، بسیج، نظام پزشکی و بخش خصوصی انجام شد یکی از دستاوردهای مهم کشور در حوزه سلامت بود که کرمانشاه جزو استان‌های پیشتاز بود.

این مسؤول افزود: سه روز قبل دبیرکل سازمان جهانی بهداشت این دستاورد بزرگ و مهم را در شرایط تحریم به مقام معظم رهبری تبریک گفت.

وی ادامه داد: طرح تحول نظام سلامت در مرحله اول شامل توسعه زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی، رسیدگی به بیماران خاص و کاهش پرداخت از جیب مردم کارهای بزرگی کرده و در مرحله دوم این طرح تحول را با تقدم پیشگیری بر درمان و تقدم درمان سرپایی بر بستری و توسعه زیرساخت‌ها در نقاط کم برخوردار کار خود را آغاز کرده است.

نمکی در ادامه سخنانش قول داد، که با همت مردم این منطقه در آینده آنچه که فکر می‌کنند باید برایشان فراهم شود در دسترسشان قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول