اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

اعتراض ژاپن به حضور نخست‌وزیر روسیه در جزایر تحت مناقشه

وزارت امور خارجه ژاپن در واکنش به سفر نخست‌وزیر روسیه به جزایر تحت مناقشه میان دو کشور، این اقدام را برای روابط دوجانبه غیرسازنده خواند.

اعتراض ژاپن به حضور نخست‌وزیر روسیه در جزایر تحت مناقشه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دیدار «دیمیتری مدودوف» نخست‌وزیر روسیه از جزایر تحت مناقشه با ژاپن، خشم این کشور را برانگیخت.

به نوشته خبرگزاری «یو ای وایر»، وزارت امور خارجه ژاپن روز شنبه در واکنش به سفر مدودوف به جزایر «کوریل»، بیانیه صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: «با گذشت ۷۰ سال از اتمام جنگ [جهانی دوم]، مناقشات مرزی با اتحاد جماهیر شوروی و روسیه حل نشده است. در چنین شرایطی، دیدار نخست‌وزیر روسیه به قلمروهای شمالی [ژاپن] توسط ژاپن محکوم می‌شود و در روابط بین دو کشور جایی ندارد».

دستگاه دیپلماسی ژاپن تأکید کرد چنین سفرهایی «با موضع ژاپن هم‌خوانی ندارد» و «به احساسات مردم ژاپن صدمه می‌زند».

سفارت روسیه در توکیو با اعلام دریافت نامه‌ای از سوی دولت ژاپن بیان داشت:‌ «نظر طرف ژاپنی را دریافت کردیم که توسط ما رد شد. طرف ژاپنی اعتراض نکرد بلکه این [نامه] بیان ناخرسندی آن‌ها بود».

مدودوف روز جمعه پس از شرکت در نشستی درباره توسعه اجتماعی و اقتصادی در خاور دور به جزایر کوریل سفر کرد.

ماه گذشته «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پس از دیدار با «آبه شینزو» نخست‌وزیر ژاپن گفت که دو کشور درباره پیمان صلح گفت‌وگو کرده‌اند، اما این گفت‌وگوها که ظاهراً بی‌نتیجه بوده قرار است همچنان ادامه داشته باشد.

 جزایر کوریل که در ژاپن با عنوان قلمروی شمالی نامیده می‌شود، در پایان جنگ جهانی دوم توسط نیروهای شوروی سابق تصرف شدند. هر دو کشور مدعی مالکیت بر این جزایر هستند و ژاپن به دنبال بازگرداندن آن به قلمروی خود است. اختلافات میان ژاپن و روسیه بر سر این منطقه از زمان پایان جنگ جهانی دوم تا کنون ادامه داشته و لاینحل باقی مانده است.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول