اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی: انزجار مردم افغانستان از اظهارت «ترامپ» را در سازمان ملل منعکس کنید

حامد کرزی در دیدار با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان از وی خواست واکنش و انزجار مردم افغانستان نسبت به گفته‌های اخیر ترامپ را در سازمان ملل مطرح کند.

کرزی: انزجار مردم افغانستان از اظهارت «ترامپ» را در سازمان ملل منعکس کنید

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، حامد کرزی در دیدار با «تادامیچی یاماموتو»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان انزجار و اعتراض خود نسبت به اظهارات مکرر دونالد ترامپ، در مورد نحوه پیروزی فوری در افغانستان را ابراز داشت.
کرزی، از نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در افغانستان خواست نگاه مردم افغانستان نسبت به گفته‌های اخیر دونالد ترامپ، را در سازمان ملل مطرح کند.
گفتنی است در این دیدار دو طرف در مورد روند صلح افغانستان، پیشرفت‌ها در این عرصه و افغانستانی کردن این روند به منظور تأمین صلح پایدار در افغانستان گفت‌وگو کردند.
دونالد ترامپ، 2 روز قبل در اظهاراتی جنجالی با بیان اینکه در حال مذاکره با طالبان هستیم، گفت: آمریکا می‌تواند جنگ در افغانستان را کمتر از یک هفته پیروز شود، اما این موضوع باعث کشته شدن میلیون‌ها انسان بی‌گناه خواهد شد.
وی پیشتر اظهارات مشابهی را در دیدار با عمران خان مطرح کرده بود. ترامپ در دیدار با نخست وزیر پاکستان مدعی شده بود که آمریکا به راحتی و طی یک هفته قادر است در افغانستان پیروز شود ‌اما این موضوع باعث کشته شدن 10 میلیون انسان خواهد شد.
این اظهارات ترامپ با موجی از انزجار و واکنش از سوی مقامات ارشد افغانستان و مردم این کشور مواجه شد و دفتر ریاست جمهوری افغانستان خواهان توضیح در این رابطه شد. مردم افغانستان نیز در فضای مجازی واکنش گسترده‌ای به این اظهارات توهین‌آمیز داشتند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول