اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

رونمایی از نرم‌افزار مسجدیاب، یکی از برنامه‌های روز جهانی مسجد

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای روز جهانی مسجد گفت: در این روز دو نرم‌افزار رونمایی خواهد شد که یکی از آن‌ها نرم‌افزار مسجدیاب «محراب» است.

حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکر معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس با اشاره به برنامه‌های این مرکز برای روز جهانی مسجد اظهار داشت: دو نرم‌افزار مسجدیاب «محراب» و «مسجد» بناست در روز جهانی مسجد که مصادف با ۳۱ مردادماه سالروز به آتش کشیدن مسجد الاقصی توسط صهیونیست‌هاست، رونمایی شود که علاقه‌مندان می‌توانند از این روز،‌ این دو نرم‌افزار را از طریق پایگاه اطلاع رسانی این مرکز به نشانی (masjed.ir) دریافت کنند.

معرفی نرم‌افزار مسجد یاب «محراب»

وی افزود: نرم‌افزار مسجد یاب «محراب» این امکان را برای افراد فراهم خواهند کرد تا در هر مکانی که هستند، بتوانند نزدیک‌ترین مسجد به خود را پیدا کنند، به طور مثال افراد ممکن است در جلسه‌ای باشند که برای اقامه نماز جماعت می‌توانند نزدیک‌ترین مسجد را پیدا کنند و به‌صورت پیاده و یا با ماشین، مسیریابی لازم برای رسیدن به این مسجد را اخذ کنند.

امکان تور مجازی مسجد در نرم‌افزار «محراب»

ذاکر ادامه داد: نرم‌افزار مسجدیاب «محراب» برخوردار از یک تور مجازی برای معرفی مساجد است و تصاویر سه‌بعدی از مکان‌های مختلف هر مسجد نیز در آن بارگذاری شده است و بناست در آینده مراسم‌های مختلف هر مسجد نیز در این نرم‌افزار اطلاع‌رسانی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: نرم‌افزار «مسجد» نیز بناست به ارائه محتواهای لازم در حوزه مسجد بپردازد که هردو این نرم‌افزارها در روز جهانی مسجد از طریق پایگاه (masjed.ir) قابل دریافت خواهند بود.

تجمع طلاب و ائمه جماعت مساجد در حمایت از مسجد الاقصی

وی تصریح کرد: همچنین به مناسبت روز جهانی مسجد بناست در حسینیه فاطمةالزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات تجمع روحانیون و ائمه جماعات مساجد در حمایت از مسجد الاقصی با سخنرانی یکی از مسئولین بلند پایه کشور داشته باشیم.

ذاکر گفت: در این برنامه طلابی از جامعةالمصطفی العالمیه حضور پیدا خواهند کرد زیرا مقام معظم رهبری فرمودند: «روز جهانی مسجد اساساً روز مقاومت است و روز آتش کشیدن مسجد الاقصی است»، این همایش با هدف قدرت‌نمایی طلاب و روحانیون در برابر استکبار و صهیونیست و جنایت‌های آنان در معامله قرن خواهد بود.


حجت‌الاسلام ذاکر

جمع‌آوری ایده‌های برتر مسجدی

معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با اشاره به رونمایی از پوسته جدید پایگاه اطلاع‌رسانی این مرکز تصریح کرد: در پایگاه اطلاع رسانی امور مسجد بخش ایده‌پردازان راه‌اندازی شده است تا افرادی که در مساجد فعالند و دارای ایده و فعالیتی ناب هستند، بتوانند در این قالب ایده‌های خود را با دیگر فعالین مسجد نیز به اشتراک بگذارند.

معرفی ائمه جماعت موفق در سیمای مسجد

وی در پایان خاطرنشان کرد: بخش سیمای مسجد نیز در این پایگاه اطلاع رسانی به مصاحبه با ائمه جماعت موفق مساجد اختصاص دارد تا فعالیت‌های این افراد با الگو برای دیگران ارائه شود. همچنین در بخش کتابخانه مسجد یار این سایت نیز نسخه الکترونیکی کتب مرتبط با مسجد برای استفاده از همگان بارگذاری می‌شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول