اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

ابلاغ آیین‌نامه استخراج بیت کوین/محاسبه قیمت برق با تعرفه صادراتی

آیین‌نامه استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌ شده توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد و از این پس تعرفه برق استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما محاسبه خواهد شد.

ابلاغ آیین‌نامه استخراج بیت کوین/محاسبه قیمت برق با تعرفه صادراتی

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،هفته گذشته خبری مبنی بر اینکه از این پس اعظای مجوز استخراج رمز ارز بر عهده وزارت صمت خواهد بود منتشر شد و اعلام شد که از این پس و با توجه به نیاز این کسب و کارها به برق و پهنای باند مناسب، باید تاییدیه‌های لازم از وزارت نیرو و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت شود.

بنابراین گزارش، با توجه به مصوبه استخراج رمز ارز در هیأت دولت اعطای مجوز فعالیت استخراج رمز ارز به وزارت صنعت واگذار و الزام شد تجهیزات مورد نیاز دارای برچسب انرژی و از تجهیزات به روز در این زمینه باشند.

اسماعیل زاده مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز شرایط دریافت این مجوز را فعالیت شخصیت حقوقی با موضوع مرتبط در زمینه فناوری اطلاعات و جذب متخصصین این حوزه دانسته و گفته بود که دستوالعمل اعطای مجوز فعالیت در این حوزه درحال تدوین است که پس از تکمیل و تصویب اطلاع رسانی خواهد شد.

با قانونی شدن استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری‌ شده به نظر می رسد وزارت نیرو باید اقدامات خود را برای شناسایی ماینرهای نصب شده بیشتر کند چرا که اگر قرار است تعرفه برق استخراج فرآورده‌های پردازشی رمزنگاری شده با قیمت متوسط ریالی برق صادراتی با نرخ تسعیر سامانه نیما باشد باید مشترکانی که اقدام به این نوع فعالیت ها می کنند را شناسایی و تعرفه برق آنها را با برق صادراتی محاسبه و سپس قبض صادر کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول