اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

350 برنامه و 131 راهکار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: برنامه اجرایی سند تحول بنیادین شامل 350 برنامه و 131 راهکار است که به اداره‌های آموزش‌ و پرورش کشور ابلاغ‌شده است.

350 برنامه و 131 راهکار در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌شهر، رضا مددی پیش از ظهر امروز در کارگاه آموزشی روش‌شناسی سند تحول آموزش‌ و پرورش در شاهین‌شهر اظهار کرد: اداره‌های کل آموزش‌ و پرورش استان‌ها، سند تحول بنیادین آموزش‌ و پرورش را به‌ سرعت اجرا می‌کنند.

مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش افزود: اجرای سند تحول اصلی‌ترین برنامه وزارت آموزش‌ و پرورش است که سیاست‌گذاری‌ها، تصمیم‌ها و برنامه‌ها بر اساس این سند در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برنامه اجرایی سند تحول بنیادین شامل 350 برنامه و 131 راهکار است که به اداره‌های آموزش‌ و پرورش کشور ابلاغ‌شده است.

مددی با بیان این‌که بودجه امسال این وزارت خانه‌ بر اساس برنامه سند تحول بنیادین اختصاص‌یافته است، خاطرنشان کرد: استان‌ها کارگروه‌های شش‌گانه زیر نظام‌های سند تحول را تشکیل داده‌اند و برنامه‌های استانی مطابق سیاست‌های ابلاغی تنظیم‌شده است.

مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش اظهار داشت: برنامه سال 98 در سطوح ستاد تا مدرسه بر اساس برنامه نظام‌های شش‌گانه سند تحول تدوین‌شده است که مبنای و ملاک تمام ارزیابی‌های کمی و کیفی آموزش‌ و پرورش خواهد بود.

وی افزود: این سند از مسیر حوزه و آموزش‌ و پرورش به دنبال نشر و ترویج تفکر تربیت اسلامی در این سازمان است.

مددی اضافه کرد: در ترویج و تبیین گفتمان تحول در آموزش‌ و پرورش مفاهیم، به‌ صورت گفتمان درآید هرچند هنوز این مفاهیم در این وزارت‌خانه جاری نیست.

مشاور وزیر آموزش‌ و پرورش بیان کرد: در این دوره مبانی نظری و برنامه درسی ملی و چارچوب سیاست‌گذاری‌ها برای تولید محتوای درسی ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: مبانی نظری با بهره‌گیری از علوم انسانی ارائه‌شده اما مبانی نظری به روش آموزشی تبدیل نشده است.

به گزارش فارس، در حال حاضر 950 هزار معلم و کارکنان آموزش‌ و پرورش در 107 هزار مدرسه در کشور فعالیت آموزشی و پرورشی دارند.   

انتهای پیام/63098/ک20/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول