اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

تقویت ساختارهای فرهنگی و هنری استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی گفت: تقویت ساختارهای فرهنگی و هنری استان از مهم‌ترین اهدافی است که با جدیت پیگیری می‌شود.

 تقویت ساختارهای فرهنگی و هنری استان مرکزی با جدیت دنبال می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حجت‌الاسلام عباس دانشی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت: استان مرکزی به لحاظ ساختارهای فرهنگی و هنری‌ از وضعیت مناسبی برخوردار نیست که نیاز است مسؤولان استان گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات این حوزه بردارند.

وی با اشاره به تعطیلی برخی رویدادهای فرهنگی و هنری در استان اظهار داشت: هر جشنواره و فستیوال، نقطه انجام فعالیت‌های حوزه فرهنگی است که می‌طلبد زیرساخت‌های لازم را در این راستا فراهم کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در حال حاضر حوزه کتاب و مطبوعات نیازمند حمایت دولتی است و باید اذعان داشت اکنون تا حدودی مشکلات کاغذ و زینک در کشور و به‌تبع آن استان مرتفع شده است.

دانشی از افتتاح سالن پردیس سینمایی شهرستان ساوه تا پایان سال خبر داد و افزود: برخی از حوزه‌های فرهنگی و هنری استان همچون توسعه سالن‌های سینما نیازمند مساعدت و مشارکت بخش خصوصی است تا بتوانیم موانع تشکیل بنگاه‌ها و مؤسسات غیردولتی را رفع کنیم.

وی با اشاره به صدور مجوز مشاغل خانگی از سوی این اداره در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته به ۳۱۸ نفر از فعالان عرصه هنر به‌منظور بهره‌گیری از تسهیلات اشتغال خانگی پرداخت شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی افزود: در حال حاضر ۶۰ نشریه فعال، ۲۸ پایگاه خبری، ۱۱ مجتمع فرهنگی هنری، ۷۳ کتابخانه عمومی، ۱۲۳ موسسه فرهنگی هنری، ۲۱۸ کانون تبلیغاتی و ۱۰۳ آموزشگاه آزاد در استان فعالیت می‌کنند.

دانشی با بیان اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ در سطح ملی و فرا استانی است گفت: مسائل صنفی و حرفه‌ای اهالی فرهنگ باید به سمع و نظر نمایندگان مجلس برسد که در این خصوص نشستی با حضور نمایندگان خانه ملت برگزار خواهد شد.

وی افزود: نباید چوب لای چرخ مطبوعات استان گذاشت و در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بر اساس آیین‌نامه‌های قانونی عمل می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری نمایشگاه کتاب استان در آبان ماه خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت‌ها و پتانسیل بالای استان در حوزه فرهنگ و مفاخر باید نمایشگاهی در شأن و منزلت استان برگزار کرد.

دانشی با اشاره به کتابخانه مرکزی شهر اراک نیز بیان کرد: عملیات اجرایی کتابخانه مرکزی شهر اراک متوقف شده بود و درخواست‌هایی مبنی بر تغییر کاربری این پروژه فرهنگی به عنوان موزه فرش ارائه شده بود که از سوی اداره کل کتابخانه‌های استان از این اقدام ممانعت شد و سال گذشته اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال بیش از ۹۰ درصد بودجه برای تکمیل این پروژه اختصاص یافت.

وی با اشاره به سفر رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور طی دو ماه گذشته به استان و بازدید از این پروژه گفت: مقرر شد ۱۰۰ میلیارد ریال از سوی استانداری و به همان میزان از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تکمیل این پروژه اختصاص یابد تا کتابخانه بزرگ مرکزی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های فرهنگی استان تا پایان دولت دوازدهم به سرانجام برسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی تأکید کرد: شهر اراک فاقد بلک‌باکس و سالن تخصصی تئاتر است که در این خصوص نیاز است این آیین در شهرستان ساوه برگزار شود.

دانشی با بیان اینکه شهرستان ساوه امکانات مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های تئاتر را دارد افزود: مرکز استان باید حرف اول را در این خصوص بزند که با موافقت شورای شهر مقرر شده که زمینه احداث بلک‌باکس در یکی از پارک‌های سطح شهر اراک را فراهم کنیم.

وی در خصوص راه‌اندازی تالار مرکزی شهر اراک نیز گفت: این پروژه فرهنگی نیازمند اعتبارات ملی است و با توجه به کاهش اعتبارات عمرانی به‌ویژه بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمی توان به افتتاح دو سالن تالار مرکزی در آینده‌ای نزدیک امیدوار بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول