اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بیمه و بانک

بازار متشکل ارزی عید قربان افتتاح نمی‌شود‌

تاکنون 35 صرافی و 2 بانک مراحل حضور در بازار متشکل ارزی را طی کرده‌اند اما با توجه به تصمیم‌گیری مسؤولان این بازار تا زمانی که مراحل تکمیل پرونده همه 120 صرافی که ثبت‌نام کرده‌اند تکمیل نشود بازار افتتاح نخواهد شد.

بازار متشکل ارزی عید قربان افتتاح نمی‌شود‌

به‌ گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، علیرغم اینکه قرار بود بازار متشکل ارزی روز شنبه و در آستانه عید قربان افتتاح شود اما بانک مرکزی تصمیم گرفته است افتتاح این بازار برای مدتی به تعویق بیفتد.

بر اساس این گزارش تاکنون 35 صرافی و 2 بانک مراحل حضور در بازار متشکل ارزی را طی کرده‌اند و با توجه به اینکه هدف بانک مرکزی آغاز به کار بازار با 120 صرافی و 6 تا 7 بانک است‌، بازار پس از تحقق این نسبت، به طور رسمی آغاز به کار خواهد کرد.

به گزارش فارس تا کنون 120 صراف عضو بازار شده‌اند، اما هنوز فرآیند تکمل پرونده و اجرا عملیات آزمایشی معامله ارز در بازار متشکل ارزی را طی نکرده‌اند.

بنابراین گزارش بانک مرکزی امیدوار است که با ایجاد بازار متشکل ارزی بتواند ثبات را در بازار ارز ایجاد کند؛ افزایش شفافیت، کشف نرخ و امنیت در انجام و تسویه معاملات از دیگر اهداف این بازار به شمار می‌رود.

ظاهراً اطلاعات آنلاین خرید و فروش ارز در این بازار در دسترس عموم مردم قرار ندارد و اعضا قادر به مشاهده آن هستند، اما اطلاعات کلی از این بازار در سامانه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران ice.ir در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول