اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

واگذاری چوب‌های افتاده و شکسته جنگل در قالب مزایده و «مجوز ترک تشریفات»

رئیس سازمان جنگل‌ها گفت: بر اساس قانون درختان افتاده، شکسته و پوسیده را از جنگل بیرون می‌آوریم و در خارج از جنگل به مزایده می‌گذاریم و اگر شرکتی «مجوز ترک تشریفات» بیاورد، بدون مزایده به آنها واگذار خواهیم کرد.

واگذاری چوب‌های افتاده و شکسته جنگل در قالب مزایده و «مجوز ترک تشریفات»

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، خلیل آقایی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امروز در سومین جشنواره ملی روز جنگلبان که در سالن غدیر سازمان جنگل‌ها برگزار شد، در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که ماجرای انتقال چوب از جنگل‌ به کجا رسید و آیا به شرکت خاصی این چوب‌ها را واگذار کردید، گفت: تاکنون با هیچ شرکتی در این باره وارد مذاکره نشده‌ایم و قرار هم نیست به شرکت خاصی واگذار کنیم.

آقایی اظهار داشت: قرار است چوب‌های افتاده، شکسته و پوسیده جنگل‌ها توسط خود ما بیرون آورده شده و پس از آن در خارج از جنگل آنها را به مزایده بگذاریم و به هیچ عنوان انجام مزایده در داخل جنگل را انجام نخواهیم داد.

وی همچنین گفت: تنها در صورتی که شرکتی «مجوز ترک تشریفات» بیاورد بدون انجام مزایده چوب را واگذار می‌کنیم.

خبرنگار فارس پرسید منظور شما از ترک تشریفات چیست گفت: شرکت‌هایی که از مراجع مسئول مجوزی برای دریافت چوب بیاورند بدون انجام مزایده به آنها تحویل خواهیم داد.

* درختان شکسته و افتاده کم هستند و مشکل صنایع چوب را برطرف نمی‌کنند

رئیس سازمان جنگل‌ها در پاسخ به این سوال که آیا انتقال این چوب‌ها و در حقیقت استفاده از جنگل‌ها نقض طرح تنفس نیست که پیش از این مصوب شده بود و با استناد به این طرح 10 سال حق برداشت از جنگل را ندارید، گفت: در تبصره همین طرح آمده است که طی سه سال نخست اجرای این طرح می‌توانیم درختان افتاده، پوسیده و شکسته را از جنگل خارج و مورد بهره‌برداری قرار دهیم.

خبرنگار فارس پرسید پس چرا طی سال‌های گذشته مقاومت می‌کردید و طی این مدت در قبال درخواست شرکت‌ها حاضر به اجرای این تبصره نبودید، افزود: اعتقاد ما این بود که استفاده از این درختان شکسته و افتاده نمی‌تواند مشکل صنایع چوب کشور را برطرف کند. این درختان به اندازه‌ای کم است که مشکل صنعت چوب را رفع نمی‌کند.

آقایی در ادامه همچنین از آغاز طرح حفاظت از جنگل‌ها در طرح 2.7 میلیون هکتار خبر داد و گفت: شرکت‌های طرف قرارداد باید در قبال این حفاظت‌ها جوابگو باشند.

وی همچنین از برنامه مبارزه با آفت شب‌پره شمشاد خبر داد و گفت: این طرح در استان‌های شمالی انجام می‌شود و این آفت را ریشه‌کن خواهیم کرد.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول