اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

اختصاص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری گفت: 1.5 میلیارد دلار معادل 18 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که تاکنون 13 هزار و 500 میلیون تومان این تسهیلات ابلاغ و توسط چهار بانک عامل انجام می‌شود.

اختصاص 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمد امید عصر امروز در کارگروه اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: مبحثی که ضروری و باید به آن بپردازیم این است که نظام جمهوری اسلامی در روستاها کارهای خوبی را طی دهه‌های اخیر انجام داده و اولین مهم براساس آمار و ارقام موجود نمایان است.

وی از وجود حدود 38 هزار روستای بالای 20 خانوار در سطح کشور خبر داد و گفت: تقریبا بالای 90 درصد و در بسیاری از موارد بالای 100 درصد این روستاها از خدمات زیربنایی و زیرساختی بهره‌مند شده‌اند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از وجود 62 هزار آبادی و روستای زیر 20 خانوار در سطح کشور خبر داد و افزود: بیش از 90 درصد جمعیت روستاهای زیر 20 خانوار و 100 درصد جمعیت روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

امید اعلام کرد: نزدیک به 80 درصد روستاهای بالای 20 خانوار گازرسانی شده و امیدواریم تا سال آینده بتوانیم بحث گاز این خانوارها را جمع کنیم.

برخورداری 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از آب سالم

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اعلام اینکه 85 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از آب آشامیدنی قابل اطمینان برخوردار هستند، افزود: مرکز آماری دنیا اذعان دارند جمهوری اسلامی ایران در بحث توجه به روستاها خیلی منصفانه عمل کرده است.

امید با اشاره به خالی از سکنه شدن روستاها علی رغم اقدامات خوب زیربنایی و روبنایی، مطرح کرد: در این زمینه نیازمند یک حرکت مکمل خدمات زیربنایی در روستاها هستیم که آن هم اشتغال است.

وی با تأکید براینکه کار بخواهیم اشتغال، تولید و ثروت‌آفرینی داشته باشیم صرف آب، برق، مدرسه و بهداشت کفایت نمی‌کند، اعلام کرد: از مدارسی که طی ده سال گذشته در سطح کشور ساخته شده چهار کلاس درس آن خالی است.

اختصاص 1.5 میلیارد دلار برای اشتغال روستایی

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری عنوان کرد:  1.5 میلیارد دلار معادل  18 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته شده که تاکنون 13 هزار و 500 میلیون تومان این تسهیلات ابلاغ و توسط چهار بانک عامل انجام می‌شود.

امید اشتغال را اسباب اساسی ماندگاری در روستاها عنوان و مطرح کرد: مجلس شورای اسلامی همراهی کند تا تسهیلات اشتغال پایدار روستایی استمرار داشته باشد.

وی با بیان اینکه تعداد اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان در گذشته 250 واحد بوده که اکنون به دو هزار واحد اقامتگاه بوم‌گردی افزایش یافته، مطرح کرد: این افزایش اقامتگاه‌ها نشان می‌دهد منابع و تسهیلات اشتغال روستایی کار خوبی انجام داده است.

کاهش نرخ بیکاری در روستاها

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از کاهش نرخ بیکاری در روستاها به موجب تسهیلات اشتغال روستایی خبر داد و افزود: 25 درصد سهم اشتغال روستایی در سبد اشتغال سال گذشته افزایش یافته است.

امید اعلام کرد: آمارها نشان می‌دهد نرخ مهاجرت معکوس در کشور اتفاق و نرخ برگشت به روستا بیشتر از نرخ مهاجرت از روستاها به شهرها و حاشیه شهرهاست.

وی با بیان اینکه یکی از زیبایی‌های استان خراسان‌جنوبی در کیفیت کار در پرداخت‌های تسهیلات اشتغال است، بیان داشت: به‌درخواست استاندار برای منابع جدید از محل منابع متمرکز کمک خواهیم کرد.

اختصاص ۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه اشتغال روستایی استان

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با بیان اینکه استان خراسان‌جنوبی استانی پویا، سرزنده، شاداب و پیگیر در زمینه بخش‌های توسعه‌ای است، مطرح کرد: این استان از استان‌های هدف ما در مجموعه فعالیت در معاونت توسعه روستایی است.

امید بازار را مهم‌ترین رکن تولید دانست و بیان داشت: نهضتی که در زمینه اشتغال خراسان‌جنوبی آغاز شده بسیار ارزشمند و مقدس است.

به گزارش فارس؛ معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری  در این جلسه با اختصاص 200 میلیارد تومان اعتبار برای توسعه طرح‌های اقتصادی و اشتغال روستایی در استان خراسان‌جنوبی موافقت و همچنین به گفته وی در بحث زیرساخت‌ها نیز به استان کمک خواهد شد.

انتهای پیام/69039/ج/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول