اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بازار

جاذبه های گردشگری قشم در تورهای سفر باتو

قشم یکی از زیباترین ودیدنی ترین جزیره های ایران است که در این مقاله قصد داریم برخی از بهترین جاذبه های گردشگری آن را معرفی کنیم.

جاذبه های گردشگری قشم  در تورهای سفر باتو

برخی از این جاذبه های گردشگری عبارتند از؛ دره ستارگان، جنگل دریایی حرا، پارک کروکودیل قشم، قلعه پرتغالی ها، گورستان های تاریخی قشم و جزایر ناز

دره ستارگان

دره ستارگان مکانی حیرت انگیز و طبیعی در جزیره قشم است که در ضلع جنوب شرقی قشم قرار دارد. این دره جزو عجایب جزیره قشم به شمار می رود. دره ستارگان مملوء از راه های باریک و کم عرض و گاهی پهن و وسیع است که سوراخ های بزرگ و کوچکی در آن ایجاد شده است. این دره ی زیبا یکی از عجایب هفتگانه قشم است که دیدنش همگان را متعجب می کند.

شکل وشمایل منحصر به فرد این دره موجب بیان افسانه های عجیب و جالبی در میان اهالی این منطقه در طی سالیان اخیر شده است. بومیان قشم بر این باورند که شب ها با تاریک شدن هوا رفت و آمد روح های سرگردان در این منطقه بیشتر می شود به همین علت است که آن ها بعد از تاریک شدن هوا به سمت این دره نمی روند. با اینکه طبقات و لایه های این دره بسیار محکم به نظر می رسند اما بسیار حساس و شکننده اند و ممکن است فشار کوچکی حتی در حد وزن انسان هم موجب ریزش آن ها شود. دره ستارگان یک میراث باستانی کهن در کشور ما به شمار می رود که علاوه برداشتن طرفداران بسیار زیاد در ایران، شهرت جهانی هم دارد.

گورستان های تاریخی قشم

در شهر قشم چندین گورستان تاریخی و متروکه از قدیم وجود دارد که مهمترین آن ها عبارتند از؛ گورستان سید مظفر، گورستان گورفرنگی و گورستان توریان

گورستان سید مظفر

قبرستان سید مظفر ابتدا در مرکز شهر قشم قرار داشت که با همت معتمدین شیعه و سازمان منطقه آزاد قشم به شکل زیارتگاهی گنبدی شکل تجدید بنا شده است.

گورستان گورفرنگی

قدمت این گورستان به 392 سال می رسد، این گورستان در روزگاران پیش مدفن پرتغالی ها و انگلیسی های ساکن جزیره بوده است.

گورستان توریان

در این گورستان قبری قدیمی به شکل قبرهای روستای کوشه با دست خط عربی و کوفی وجود دارد که بر روی آن اشعاری در وصف رسول اکرم(ص) کنده کاری شده است.

جنگل دریایی حرا

این جنگل دریایی متشکل از گیاهانی است که در ناحیه جزر و مدی زندگی می کنند و بخش بزرگی از آن ها زیر آب دریا واقع شده اند و ریشه هایشان از آب دریاها تغذیه می کنند. حرا گونه ای از گیاه است که دانه های آن روی درخت مادر می روید و نهال تولید می کند، پس از مدتی از درخت جدا می شود و داخل مرداب می افتد. بنا بر روایتی این گیاه اسطوره ای از اشک چشم آدم روییده است.

این گیاه به عنوان علوفه خشک برای دام و طیور مورد استفاده قرار می گیرد. این جنگل مهد انواع گوناگون پرندگان، دوزیستان و آبزیان است.

آیا شما نیز به دنبال بهترین و معروف ترین جاذبه های این شهر هستید؟ آیا می خواهید در هنگام سفر خود به استانبول ترکیه از بی نظیرترین جاذبه های استانبول بازدید داشته باشید؟ از شما دعوت می کنیم که ما را تا آخر مقاله پیش روی خود همراهی کنید تا از این طریق اطلاعات بسیار جالبی را به دست بیاورید. شهر استانبول در آفر تور استانبول که با قیمت ارزان ارائه می شود یکی از دیدنی ترین و زیباترین شهرهای کشور بوده که به دلیل داشتن جاذبه های بی نظیر خود توانسته است توجه میلیون ها گردشگر را به سوی خود جذب کند. مسجد سلطان احمد با مسجد آبی از دیگر مهمترین و پربازدیدترین جاذبه های استانبول می باشد که در اوایل قرن 17 تاسیس شده است و با داشتن کاشی های آبی فیروزه ای خود به مسجد فیروزه ای نیز مشهور می باشد/ توجه داشته باشید که در طول روز نمازگزاران 5 مرتبه نماز خود را در این مسجد به جا آورده و در طول ماه رمضان نیز مراسم های مختلف در این اطراف این مسجد برگزار می شود. مسجد سلطان احمد به دلیل داشتن معماری بسیار خاص و شگفت انگیز خود توانسته است در لیست بهترین جاذبه های استانبول واقع شود. گردشگرانی که قصد بازدید از این مسجد را دارند بایستی تمام نکات مربوط به حجاب را رعایت کنند.

قلعه پرتغالی ها

یکی دیگر از مکان های پربازدید جزیره قشم قلعه پرتغالی ها است که در شمال جزیره واقع شده است. استعمارگران پرتغالی بعد از به اشغال درآوردن قسمت هایی از جزایر خلیج فارس قلعه هایی ساختند که امروز بخشی از آن ها پابرجاست، در میان این مجموعه قلعه های پرتغالی از بقیه معروف تر هستند این قلعه شامل انبارهای اسلحه، آب انبار بزرگ، اتاق های سربازخانه، مقر فرماندهی، زندان و کلیسا است.

در واقع کاربرد اصلی قلعه، جای نگهداری مهمات و اسلحه بوده که در مواقع اضطراری پشتیبان دژهایی چون دژهای هرمز، قشم و لارک را به عهده داشته است.

یکی از معروف ترین دیدنی های طبیعی ترکیه در تور ترکیه سفر باتو  چشمه های پلکانی پاموکاله است که جنس سنگ های آن از تراورتن ( سنگ آهک) خالص شکل گرفته و آبشار کوچکی پایین سراشیبی آن مثل یک کوپه برف در میان فضای سبز به نظر می رسد این چشمه ها اولین چشمه های آب شور جهان هستند اگرچه سنگ های آهک سفید خودشان دلیل خوبی برای سفر به ترکیه هستند. اما چشمه آبگرم قدیمی ویرانه های وسیع و درهم و برهم هیراپولیس رومی که در بالای تپه کربنات کلسیم قرار گرفته بسیار جالب توجه می باشد و هر بیننده ای را به تحسین وا می دارد. شاید بهترین زمان برای دیدن از این مکان زیبا در زمان غروب آفتاب باشد چون در آن زمان زیباترین مناظر برای عکاسی به طور طبیعی ایجاد می شود. آهک سفید یا همان تراورتن در زیر نور خورشید بازتابی از نور آفتاب می شود.

در کشور ترکیه ویرانه های یونانی و رومی بسیار زیادی وجود دارد که هرکدام از آنها در جای خود بسیار جالب و با ارزش می باشد اما هیچکدام به اندازه شهر باستانی پرگامون که در شهر برگاما کنونی قرار گرفته است، رومانتیک و دوست داشتنی نیست. جالب است بدانید که یکی از مهمترین کتابخانه های باستانی جهان بقایای معبد پرگامون است که از بالای تپه ها به چشم می آید. این منطقه با آمفی تئاتری در دامنه کوه و منطقه آکروپولیس جو باور نکردنی برای کسانی که عشق به تاریخ باستان دارند ایجاد می نماید. اینجا مکان خوبی برای درک واقعی زندگی در دوران روم باستان است و از آثار و ابنیه ای که در ویرانه های شهر باستانی پرگامون وجود دارد بهترین مکان برای مطالعه درباره روم باستان و یونان باستان وجود دارد.

پارک کروکودیل قشم

اولین و تنها پارک کروکودیل در خاورمیانه است که در جزیره زیبای قشم قرار دارد، در این مجموعه می توان بیش از 100 کروکودیل و حیوانات زیبای متنوعی مانند؛ میمون ها، سوسمارها، کرکس، مار، عقاب، شترمرغ، طاووس و سایر پرندگان زینتی را از نزدیک مشاهده کرد. بازدید از این پارک علاوه براینکه می تواند یک خاطره ی به یادماندنی را برایتان رقم بزند می تواند شما را هم با نحوه ی زندگی کروکودیل ها و زاد و ولدشان آشنا کند، کروکودیل ها جانورانی خزنده اند که از دوران دایناسورها به جا مانده اند اگرچه ممکن است این موجودات را بیشتر در آب دیده باشید اما این جانداران مدتی را هم در خشکی می گذرانند و همیشه هم درآب نیستند. بخش پایانی این پارک با حوضچه بزرگ آبزیان دریایی، رستوران، کافی شاپ و بازی و سرگرمی کودکان پذیرای شماست.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول