اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

«فارس من» فرصت فعالیت را از رسانه‌های معاند می‌گیرد

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: خبرگزاری فارس به‌واسطه سامانه «فارس من» زمینه‌ای را فراهم کرده که فرصت فعالیت سوء را از رسانه‌های معاند می‌گیرد.

«فارس من» فرصت فعالیت را از رسانه‌های معاند می‌گیرد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، افشین تحفه‌گر صبح امروز در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار در بازدید از دفتر خبرگزاری فارس در خراسان رضوی ضمن تبریک روز خبرنگار، اظهار داشت: خبرگزاری فارس حساسیت‌ها را به‌طور ویژه پیگیری می‌کند و این فعالیت در همه زمینه‌ها بسیار خوب انجام شده است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به‌نگاه مقام معظم رهبری به‌جوانان، تاکید کرد: این نگاه جوانگرایانه در مجموعه خبرگزاری فارس وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: خبرگزاری فارس به‌واسطه سامانه «فارس من» زمینه‌ای را فراهم کرده که فرصت فعالیت سوء را از رسانه‌های معاند می‌گیرد. 

تحفه‌گر یکی از رسالت‌های رسانه را رساندن پیام مردم به مسؤولان دانست و اضافه کرد: در نگاه پرسش‌گری مردم، ما از بخشی‌نگری فاصله گرفته و به‌سمت مردم رفتیم، اگر رسانه این کار را انجام ندهد از مردم فاصله گرفته‌ است.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: «فارس من» می‌تواند فضایی برای مطالبه مردم باشد و کسانی که این نقد را می‌شنوند، اگرچه می‌تواند تلخ باشد، اما جلوی آسیب بزرگ را می‌گیرد، بنابراین نقد با همه تلخی، شیرین است.

وی فرهنگ اقتصاد و اقتصاد فرهنگ را دغدغه اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی دانست و گفت: باید در این زمینه با برنامه‌ریزی قبلی کمپینی راه‌اندازی کنیم. 

تحفه‌گر یادآور شد: انجام یک کار فرهنگی در اقتصاد لازم است، چراکه مردم باید بدانند اقتصاد می‌تواند کلیدی برای حل مشکلات باشد، فرهنگ هم می‌تواند اقتصادی باشد اما در زنجیره فعالیت‌ما مغفول مانده، چراکه نگاه ما به‌هنر اقتصادی نبوده، در حالی که بخش عمده‌ای از فعالیت‌های بیرون مرزها در بخش فرهنگ و هنر است. 

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره افزایش فروش محصولات فرهنگی در این استان به‌ویژه مشهد، تصریح کرد: بالاترین میزان فروش بلیت سینما و فروش کتاب در مشهد رخ داده، بیش‌ترین فروش تئاتر در مراکز استان‌ها را نیز در مشهد داشتیم، این نشانه توجه مردم به مسائل فرهنگی است.

وی به‌گذرهای فرهنگ و هنر اشاره کرد و افزود: در چند روز گذشته کار مشترکی را با شهرداری مشهد در کوهسنگی انجام دادیم، با یکی از مراکز تجاری هماهنگ شده که به‌مدت یک سال هنرمندان می‌توانند آثار خود را به نمایش بگذارند و ما بخشی از فضای تجاری را به‌سوغات فرهنگی اختصاص دهیم.

تحفه‌گر با اشاره به‌شرایط اقتصادی، تاکید کرد: در طرح تابستانه بالاترین خرید کتاب را در مشهد داشتیم، همچنین در نمایشگاه کتاب سال گذشته در مشهد 7 میلیارد تومان خرید کتاب صورت گرفت و اتفاقات خوبی رخ داد.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به‌هفته خبرنگار، یادآور شد: از روز شنبه همه ادارات برنامه‌های دیدار با خبرنگاران و زیارت مزار شهدا، برگزاری زیارت عاشورا در صحن آزادی حرم مطهر راس ساعت 6 صبح از جمله برنامه‌های این هفته است.

وی یادآور شد: 20 مرداد برنامه بزرگداشت روز خبرنگار در مشهد در برج سپید برگزار می‌شود و همه خبرنگاران در آن جمع می‌شوند و میثاقی جدید بسته می‌شود.

انتهای پیام/ 70061/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول