اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اسپر: قصد نداریم واکنش تُندی به آزمایش‌های موشکی کره شمالی نشان دهیم

وزیر دفاع آمریکا ضمن تأکید بر اینکه کشورش قصد واکنش تند به آزمایشات موشکی اخیر کره شمالی را ندارد، گفت که واشنگتن در نظر دارد همچنان باب مذاکره با «پیونگ‌یانگ» را باز نگه دارد.

اسپر: قصد نداریم واکنش تُندی به آزمایش‌های موشکی کره شمالی نشان دهیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا امروز (سه‌شنبه) تأکید کرد که واشنگتن به مجموعه‌ای از آزمایشات موشکی هفته‌های اخیر کره شمالی واکنش تند نشان نمی‌دهد و همچنان باب مذاکره با «پیونگ‌یانگ» را باز نگه می‌دارد.

بنا به گزارش خبرگزاری رویترز، ارتش کره جنوبی امروز اعلام کرد که کره شمالی برای چهارمین بار در کمتر از دو هفته، موشک‌هایی را به سمت دریا در امتداد ساحل شرقی پرتاب کرد.

کره شمالی پیش از انجام آزمایشات موشکی خود درباره برگزاری رزمایش آمریکا و کره جنوبی هشدار داده و اعلام کرده بود که اینگونه رزمایش‌ها در تناقض با توافقات دیپلماتیک است.

با اینحال، اسپر در جمع خبرنگارانی که او را به سمت ژاپن همراهی می‌کردند، گفت: «مسئله کلیدی، باز نگه داشتن باب دیپلماسی است....ما قصد داریم واکنش تندی به این (آزمایشات موشکی) نشان ندهیم اما بر آنها نظارت خواهیم داشت و از نزدیک آن را دنبال می‌کنیم و از آنچه رخ می‌دهد، آگاهی داریم».

رئیس پنتاگون در خصوص آزمایش موشکی اخیر کره شمالی گفت، موشکی که روز سه‌شنبه پرتاب شد، از نوع بالستیک کوتاهبرد بوده است و در حین دیدار آتی به دو کشور ژاپن و کره جنوبی، با همتایان خود در این دو کشور درباره کره شمالی گفت‌وگوهایی را انجام خواهیم داد. 

طبق این گزارش، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا و «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی در تاریخ 30 (9 تیرماه) دیدار کردند اما پس از آن پیونگ‌یانگ، واشنگتن را به بدعهدی در توافقات انجام گرفته از طریق برنامه‌ریزی برای برگزاری رزمایش با کره جنوبی متهم کرد.

علیرغم هشدارهای پیونگ‌یانگ، آمریکا و کره جنوبی در نهایت روز دوشنبه، رزمایش از قبل برنامه‌ریزی شده خود را برگزار کردند و کره شمالی امروز اعلام کرد که این رزمایش، در تناقض با توافقاتی بوده که با هر دو کشور داشته است.

اسپر نیز در اینباره گفت که رزمایش فعلی آمریکا با کره جنوبی موسوم به «دانگ مائنگ» در حال انجام است و در حال حاضر برنامه‌ای برای تغییر رزمایش‌های مشترک آینده با سئول وجود ندارد.

کارشناسان معتقدند که افزایش فعالیت‌های موشکی کره شمالی با هدف افزایش فشار به واشنگتن و سئول برای متوقف کردن برنامه رزمایش آنها بوده است و اینکه در صورت عدم حصول پیشرفت در مذاکرات احتمالی اتمی آمریکا با پیونگ‌یانگ، نمایش تسلیحاتی این کشور تشدید می‌شود.

رئیس‌جمهور آمریکا در ماه‌های گذشته بارها مدعی شده بود که توانسته آزمایش‌های موشکی کره شمالی را کنترل کند. او گفته بود که در دولت ما قبل او، کره شمالی مرتباً آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای انجام می‌داد، اما این روند بعد از روی کار آمدن او قطع شده است.

با اینحال، کره شمالی می‌گوید تا زمانی که آمریکا به سیاست خصمانه خود برای براندازی نظام حاکم در پیونگ‌یانگ پایان ندهد از برنامه موشکی و هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول