اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

آلمان و دبی؛ مقصد صادرات خربزه سمنان

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با بیان اینکه خربزه‌های سمنان صادر می‌شود، گفت: آلمان و دبی مقصد صادرات خربزه سمنان است.

آلمان و دبی؛ مقصد صادرات خربزه سمنان

علی اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان در تشریح وضع بازار میوه و تره‌بار، اظهار کرد: فعلاً قیمت هیچ‌یک از اقلام میوه و تره‌بار گران نشده و قیمت بیشتر اقلام پایین آمده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با تأکید بر اینکه قیمت سیب‌زمینی از هشت تا 9 هزار تومان در هفته گذشته به مرز پنج تا پنج هزار و 500 تومان رسیده است، تصریح کرد: قیمت پیاز به دو هزار و 500 تومان رسیده و گوجه‌فرنگی هم با قیمت سه تا سه هزار و 500 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد.

اصغری با اشاره به اینکه قیمت هندوانه و خربزه خیلی نوسان نداشته است، اضافه کرد: شلیل و هلو هم در این رنج قیمت است و خیار هم در مرز سه هزار و 500 تومان قرار دارد و سیر نزولی قیمت داشته‌اند.

وی با بیان اینکه خربزه، بادمجان و خیار سمنان وارد بازار شده است، اضافه کرد: زردآلو هم از سمت لاسجرد و اطراف شهمیرزاد وارد بازار شده است و بیشتر اقلام مانند سیب‌ درختی و زردآلو یک ماه بیشتر نیاز بازار را جواب نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار سمنان با تأکید بر اینکه خربزه‌های سمنان صادر می‌شود، اضافه کرد: آلمان در کنار دبی یکی از مقاصد صادرات خربزه سمنان است و پسته هم جزو اقلام صادراتی استان قرار دارد.

اصغری با اشاره به اینکه میدان میوه تره‌بار سمنان از شهر دور است، ادامه داد: قیمت‌ میوه و تره‌بار توسط وانتی‌ها متفاوت با اصل قیمت‌ها است.

وی خاطرنشان کرد: دولت باید ابتدا فکر تأمین نیاز داخل باشد و بعد روند صادرات را در پیش بگیرد.

انتهای پیام/75035/س/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول