اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ظریف: آمریکا 74 سال پس از بمباران اتمی هیروشیما همچنان غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشت که آمریکا 74 سال پس از بمباران اتمی هیروشیما همچنان غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.

ظریف: آمریکا 74 سال پس از بمباران اتمی هیروشیما همچنان غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به تروریسم اقتصادی آمریکا و هدف قرار گرفتن مردم عادی توسط آمریکا اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «74 سال پس از آنکه آمریکا اولین و تنها رژیمی شد که از سلاح هسته‌ای علیه یک شهر استفاده کرد که حداکثر میزان تلفات را به همراه داشت،‌ (این کشور)‌همچنان غیرنظامیان را هدف قرار می‌دهد.»

ظریف در ادامه نوشت:« (آمریکا) این بار با تروریسم اقتصادی یک توافق هسته‌ای تاریخی را نقض کرد و در حال مجازات کسانی است که به دنبال پایبندی به آن هستند.»

 در ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه صبح روز ۶ آگوست ۱۹۴۵، آمریکا اولین آزمایش اتمی خود را بر روی شهر هیروشیما انجام داد. بمب اتمی آمریکا، تا شعاع ۲ کیلومتری همه چیز را در دمای چندهزار درجه سانتیگراد ذوب کرد. و تا کیلومترها آنطرف‌تر، تشعشعاتش زمین و ساکنانش را آلوده ساخت و ۲۰۰ هزار نفر قربانی اولین آزمایش عملیاتی سلاح هسته‌ای شدند. طی ۵ ماه پس از انفجار، ۶۰ هزار نفر از عوارض این انفجار جان باختند. بسیاری از قربانیان بر اثر سرطان خون، سرطان پوست و بیماری‌های ناشناخته دیگری جان باختند.(جزئیات بیشتر)

در روز انفجار، بیش از ۸۰۰۰ دانش آموز در مدارس این شهر حضور داشتند که توسط دولت ژاپن و برای کمک به نوسازی مدارس به هیروشیما منتقل شده بودند. ۶۳۰۰ نفر از آنان بلافاصله در لحظه انفجار کشته می‌شوند. بسیاری از آنان نیز در روزها و هفته‌های بعد بر اثر شدت سوختگی و بیماری‌های ناشی از آلودگی هسته‌ای، جان خود را از دست می‌دهند.

۲۰ دقیقه پس از انفجار اتمی، باران سیاه در هیروشیما شروع به باریدن می‌کند؛ بارانی آلوده به مواد رادیواکتیو که مردم تشنه و سوخته هیروشیما از آب آن برای رفع تشنگی یا مرهم سوختگی‌هایشان استفاده می‌کنند. باران سیاه تا شعاع ۳۰۰ کیلومتری محل انفجار تمام رودخانه‌ها و زمین‌های کشاورزی و … را آلوده کرده و حتی ماهی‌های داخل رودخانه‌ها نیز از آن جان سالم به در نبردند. بیماری‌های ناشناخته، دومین قاتل مردم پس از انفجار اصلی بود.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول