اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اصلاح شبکه برق روستاهای کردستان نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل شرکت برق استان کردستان با بیان اینکه ۹۴۴ روستا برقدار استان تا کنون به صورت تکخوانی در نیامده است، گفت: براساس برآورد امروز 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه روستایی و آماده کردن آن برای تبدیل شد به تکخوانی نیاز است.

اصلاح شبکه برق روستاهای کردستان نیازمند 2 هزار میلیارد ریال اعتبار است

هیوا لهونیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، با اشاره به اینکه استان کردستان ظرفیت تولید 978 مگاوات برق را دارد، اظهار کرد: تولید این میزان برق در استان دو برابر مصرف برق مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 646 مشترک برق در استان وجود دارد که انرژی مصرفی مشترکین توزیع و فوق‌ توزیع در استان برابر با 345 هزارو 272 کیلو وات است.

مدیرعامل شرکت برق استان کردستانبه برخی اقدامات انجام شده شرکت برق استان طی سال گذشته اشاره کرد و گفت: تداوم عملیات تامین تجهیزات و احداث پست 230.63 کیلو ولت اتحاد کامیاران، سیم‌کشی مدار سوم و چهارم خط 63 کیلووات زریوار ـ مریوان، تهیه زمین برای احداث پست ششم سنندج، مطالعات مسیریابی خط 63 کیلوولت سنندج و مبادله موافقتنامه با استانداری و برگزاری مناقصه احداث پست 63.20 کیلووات شهرک صنعتی سرنجیانه از جمله اقدامات انجام شده این شرکت توزیع در سال گذشته بوده است.

لهونیان در ادامه با اشاره به بهره‌مندی یک‌هزار و ۶۹۴ روستای بالای 10 خانوار در استان اظهار کرد: برق ۹۴۴ روستا در حال حاضر باز فروش بوده و تا کنون به صورت تکخوانی در نیامده است.

وی اذعان داشت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح تکخوان کردن کنتور برق روستاهای باقیمانده استان آغاز شده است.

مدیرعامل شرکت برق استان کردستان اجرای عملیات برقدار شدن روستاهای زیر 10 خانوار استان را از برنامه‌های اولویت‌دار شرکت برق استان عنوان کرد و افزود: متاسفانه درصد بالایی از شبکه برق روستاهای استان به دلیل عمر بالای بیش از ۳۰ سال تقریبا فرسوده شده و نیاز به اصلاح و بهینه‌سازی دارند.

لهونیان عنوان کرد: براساس برآورد امروز 2 هزار میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و بهینه‌سازی شبکه روستایی و آماده کردن آن برای تبدیل شد به تکخوانی نیاز است.

وی در ادامه به برخی اقدامات این شرکت در چهارماهه امسال هم گریزی زد و گفت: در ۴ ماهه امسال 2 هزار و ۷۷۶ دستگاه کنتور با هزینه‌ای بالغ  بر ۷۰  میلیارد ریال نصب شده است.

مدیرعامل شرکت برق استان کردستان افزود:  براساس برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری‌های صورت گرفته تا پایان سال‌جاری 2 هزار و ۲۵۰ دستگاه دیگر از این کنتورها، ویژه مشترکین دیماندی دراستان نصب خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول