اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

رفع همپوشانی بیمه برای ۲۶۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی/اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌شرقی گفت: رفع همپوشانی یکی دیگر از کارهای بزرگ بود که به تبع آن تعداد زیادی از دو دفترچه‌هایی حذف شده است که این رقم در کشور نزدیک به 2 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در استان ۲۶۰ هزار نفر بود.

رفع همپوشانی بیمه برای ۲۶۰ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی/اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، وحید مجیدی صبح امروز در جلسه شورای اطلاع‌رسانی به مناسبت روز خبرنگار در جمع خبرنگاران استان با تبریک روز خبرنگار  اظهار کرد: خبرنگاران طی سال‌های گذشته و دوران دفاع مقدس نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

وی با بیان اینکه سال ۹۷ یکی از سال‌های خوب و پرکار و پرتلاطم برای بیمه سلامت بود، تصریح کرد: بعد از تاسیس این بیمه در سال ۷۳، سال گذشته اولین بار بود که هزینه هر ماه یک‌ماه بعد پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان افزود: رفع همپوشانی یکی دیگر از کارهای بزرگ بود که به تبع آن تعداد زیادی از دو دفترچه‌هایی حذف شده است که این رقم در کشور نزدیک به 2 میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و در استان ۲۶۰ هزار نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: تامین اجتماعی، کمیته امداد و نیروهای مسلح در رفع همپوشانی کمک زیادی کردند و تنش‌های موجود در چند دفترچه‌ای‌ها حل شد.

مجیدی با بیان اینکه استان در چهار طرح الکترونیکی پایلوت کشوری است، گفت: پرونده‌های چند برگه حذف شده و در حال حاضر الکترونیکی است همچنین رسیدگی به اسناد از ۴۵ روز به سه روز رسیده است.

وی ابراز کرد: با طرح الکترونیکی، میزان قصور و تعدیلات هر بیمارستان، بیمار و پزشک اعمال شده و بلافاصله از آن اطلاع پیدا می‌کنیم و به تبع آن صرفه‌جویی در نیروی انسانی شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان ادامه داد: در حال حاضر ۴۸۰ موسسه به صورت الکترونیکی، اسناد خود را به ما ارسال می‌کنند که  ۲۶ درصد اسناد را شامل می‌شود، از این‌رو باید با تمام توان و قدرت خود را برای نسخه‌نویسی الکترونیکی تلاش کنیم.  

وی بیان کرد: ارسال اسناد و نسخه‌نویسی الکترونیکی منجر شده است تا از لحاظ زمان، کاغذ، تجویزهای مکرر جلوگیری شود همچنین باعث می‌شود تا هدفمند در بخش درمان حرکت کنیم و از ذخیره دارو و خدمات اضافی جلوگیری شود.

مجیدی یادآور شد: شهر مرند در نسخه‌نویسی الکترونیکی پیشرو در استان است.

وی با تاکید بر اینکه موسساتی که به صورت الکترونیکی اسناد ارسال کند، قطعا در اولویت پرداختی قرار خواهند گرفت، تصریح کرد: ۱۶۹ میلیارد طلب به موسسات خواهیم داشت که نزدیک به ۶۹ میلیارد را این هفته پرداخت خواهیم کرد.

مجیدی اضافه کرد: طی ۲۰ روز گذشته، یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال از مطالبات موسسات پرداخت شده است که با پرداخت این هفته، رقم پرداختی به یک‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خواهد رسید.

مجیدی با اشاره به اینکه بنده از سال ۹۳ در این مجموعه هستم که آن زمان فقط در سه شهرستان اهر، مراغه و میانه ساختمان ملکی داشتیم، افزود:در حال حاضر از ۱۹ شهرستان موجود استان، در ۱۲ شهرستان صاحب ساختمان ملکی شده‌ایم و چهار شهرستان طی این دو ماه کلنگ‌زنی خواهد شد و سه شهرستان باقی می‌ماند.

وی با بیان اینکه در ساختمان فعلی تبریز، یک‌هزار و ۳۰۰ متر مربع فضا داریم که در آن ۱۳۰ نفر پرسنل در حال فعالیت هستند، یادآور شد:  با پیگیری‌های انجام گرفته در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع اقدام به ساخت ساختمان جدید کرده‌ایم که قیمت این زمین ۲۳۰ میلیون تومان بوده و مقرر شده است تا با اعتبار بالغ  بر ۲۰۰ میلیارد ریال کل پروژه ساختمان احداث شود و تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال به پروژه تزریق شده است.

مجیدی اضافه کرد: ساختمان جدید در هفت طبقه خواهد بود و به امید خداوند در دهه فجر به صورت رسمی افتتاح خواهد شد.

وی، طرح ادغام مددجویان کمیته امداد و سازمان بیمه سلامت را مورد اشاره قرار داد و اذعان داشت: این مددجویان قبلا  در مراجعه به موسسات به صورت سه برگی بودند اما از فروردین ماه برای آنها دفترچه صادر شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با اشاره به اینکه ۹۴۷ هزار نفر آمار مددجویان کمیته امداد در کشور است و در استان نزدیک به ۵۰ هزار نفر می‌باشد، توضیح داد: برای ۲۰ هزار نفر دفترچه صادر شده است و  از مددجویان دیگر درخواست می‌کنم تا به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند و علت آمار کم نیز وجود همپوشانی است.

وی بیان کرد: اقدام دیگر بیمه سلامت پوشش زندانیان و خانواده آنهاست به طوریکه اگر این خانواده‌ها دارای دفترچه باشند، طبق روند قبلی خواهد بود ولی اگر تحت پوشش نباشد به مجموعه وارد می‌شوند.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول