اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

جوانی خود را در راه خدا خرج کنيم/ جوانی دوران بت‌شکنی است

نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه جوانی دوران بت‌شکنی است گفت: بايد جوانی خود را در راه خدا و دین خدا خرج کنيم.

جوانی خود را در راه خدا خرج کنيم/ جوانی دوران بت‌شکنی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی پیش از ظهر امروز در جمع جوانان انقلابی همدان ضمن تاکید بر استفاده از فرصت‌های جوانی اظهار کرد: اگر کسی تا 40 سالگی و قبل از گذر از جوانی نتواند راه درست را تشخیص دهد، دیگر برگشت او غیرممکن است.

وی با بیان اینکه این مسئله به معنای بسته شدن درهای رحمت الهی نیست افزود: با توجه به اینکه فرصت اصلی تکامل در دوره جوانی است بنابراین در این سال‌ها است که انسان می تواند به هرچه می‌خواهد دست یابد.

نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه دوره جوانی بهترین زمان برای فکر کردن و انتخاب راه درست است بیان کرد: یکی از راه‌های فریب انسان توسط شیطان این است که به فرد می‌گوید فعلا دوره جوانی است و هر کاری که دوست داری انجام بده و تا زمان پیری فرصت زیاد است در حالی که در دوره پیری انسان دیگر آن شادابی مورد نیاز را نخواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در دو سوره قرآن نام جوان آورده شده است تصریح کرد: یکی در سوره کهف و دیگری در جریان حضرت ابراهیم و شکستن بت‌هاست، بنابراین در قرآن نیز به اهمیت جوانی پرداخته شده است.

شعبانی جوانی را دوره بت‌شکنی عنوان کرد و یادآور شد: اگر بت‌های درون انسان بماند و از بین نرود، در سنین پیری حتی حوصله بلند کردن تبر هم برای شکستن بت‌ها نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه قلب انسان «حرم الله» است گفت: همانطور که کعبه به خاطر بی‌توجهی‌ها تبدیل به بت‌کده شد، انسان نیز با بی‌توجهی به قلب و دورنش، موجب تبدیل حرم‌الله به بت‌خانه می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در همدان خاطرنشان کرد: تنها راهی که انسان می‌تواند از طریق آن بت‌های درونی خود را نابود کند، قرار گرفتن در مسیر اهل بیت(ع) و توسل به امیرالمومنین(ع) است.

شعبانی با تأکید بر اینکه وظیفه امروز ما شناخت امام زمان(عج) است گفت: بهترین زمان برای امام‌شناسی نیز ایام شهادت و ولادت ائمه اطهار است.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم فضای مجازی ما را از اهل بیت(ع) دور نکند افزود: جوانان باید با اسلام آشنا شده و آن را درک کنند.

نماینده ولی‌فقیه در همدان یادآور شد: همان اندازه که در دین اسلام خطاب به جوانان برای خودسازی و زیبایی داخلی تاکید شده، به همان اندازه نیز تأکید به زیبایی ظاهری و به قول امروزی‌ها به باکلاس بودن شده است.

وی یادآور شد: اگر بدانیم همه مخلوقات عالم را خداوند برای انسان خلق کرده، هیچگاه کاری نخواهیم کرد که خداوند از اعمال ما ناراحت شود.

شعبانی اضافه کرد: جوانی موفق است که به طور کلی جوانی خود را در راه خدا و دین خدا خرج کند که رسیدن به آن هم با انجام کارهای سفارش شده قابل دسترس است.

انتهای پیام/89003/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول