اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

راه‌اندازی نیروگاه‌ خورشیدی؛ از مؤلفه‌های توسعه سمنان

استاندار سمنان راه‌اندازی و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی را یکی از مؤلفه‌های هشت‌گانه توسعه استان دانست.

راه‌اندازی نیروگاه‌ خورشیدی؛ از مؤلفه‌های توسعه سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، علیرضا آشناگر پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: راه‌اندازی و توسعه نیروگاه‌های خورشیدی یکی از مؤلفه‌های هشت‌گانه توسعه این استان محسوب می‌شود که به‌صورت ویژه موردتوجه قرار دارد.

وی افزود: بررسی و رفع موانع، مشکلات و مباحث بانکی بر سر راه سرمایه‌گذار متقاضی راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی در استان سمنان، به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

استاندار سمنان ادامه داد: رسیدگی به موارد، مسائل و مشکلات شرکت چهارمس دامغان نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت و مشکلات مربوط به پروانه بهره‌برداری و تأمین برق، بررسی و رفع می‌شود.

آشناگر اضافه کرد: متقاضی احداث گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای شهرستان دامغان برای راه‌اندازی این مجموعه نیاز است تا طرح مدون، دقیق و زمان‌بندی‌شده در این خصوص ارائه دهد تا تصمیمات لازم در این زمینه اتخاذ شود.

وی بیان کرد: از سرمایه‌گذاری در بخش تولید آسانسور و پله‌برقی در استان سمنان و راه‌اندازی واحدهای تولیدی در این حوزه به‌صورت مطلوب و ویژه حمایت خواهیم کرد.

استاندار سمنان افزود: مشکلی در خصوص بررسی و رسیدگی به درخواست تسهیلات از سوی سرمایه‌گذار حوزه آسانسور و پله‌برقی وجود ندارد و در نخستین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، در صورت ارائه طرح و درخواست از سوی متقاضی، موارد و مسائل این شرکت بررسی و ارائه تسهیلات انجام می‌شود.

آشناگر تأکید کرد: از تمام تلاشگران و جهادگران عرصه تولید استان سمنان به‌واسطه حضور و فعالیت در این بخش تقدیر ویژه می‌کنم.

وی ضمن تشکر از ابوالفضل حسن‌بیگی، نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان به‌واسطه تلاش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، گفت: تمام موارد و مباحث تولیدکنندگان و متقاضیان سرمایه‌گذاری که در این جلسه مطرح و موردبحث و تبادل‌نظر قرار گرفت، در اسرع وقت بررسی می‌شود و در جهت برطرف کردن آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

رسیدگی به مشکلات سرمایه‌گذاران در دامغان 

نماینده مردم شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مزایای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی، اظهار کرد: استان سمنان از ظرفیت‌های بسیار مطلوبی برای راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی برخوردار است و شهرستان دامغان نیز در این حوزه فرصت‌های ویژه‌ای دارد.

ابوالفضل حسن‌بیگی بیان کرد: نیاز است تا در این حوزه با دقت نظر فراوان، زمان بیشتری نیز برای رسیدگی به مطالبات، برطرف کردن موانع و زمینه‌سازی برای حضور پررنگ‌تر سرمایه‌گذاران در استان سمنان صرف شود.

وی گفت: رسیدگی و بررسی مباحث، موارد و مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران شهرستان دامغان به‌صورت مستمر و ویژه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فارس؛ در جلسه ستاد سرمایه‌گذاری استان سمنان، مشکلات شرکت چهارمس دامغان، درخواست شرکت سامان زیست ایرانیان برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی و درخواست شرکت هیربدان برای احداث نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین درخواست متقاضی احداث گلخانه در مجتمع گلخانه‌ای ذیل‌آباد شهرستان دامغان و درخواست سرمایه‌گذاری شرکت آسان‌برکاران عرشیان این شهرستان برای تولید آسانسور و پله‌برقی در این جلسه بررسی شد.

انتهای پیام/2249/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول