اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سی ان ان: ترامپ هفته گذشته 56 دروغ گفت

یک شبکه آمریکایی که اخیراً اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا را راستی آزمایی می‌کند، در گزارشی نوشت که رئیس‌جمهور آمریکا در هفته گذشته هم، 56 ادعای دروغین مطرح کرده است.

سی ان ان: ترامپ هفته گذشته 56 دروغ گفت

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه «سی ان ان» اخیراً به اظهارنظرات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا پرداخته است و سخنان وی را راستی‌آزمایی کرده است.

در جدیدترین مورد از بررسی‌های این شبکه آمریکایی، مشخص شد که ترامپ در هفته گذشته، 56 ادعای دروغین مطرح کرده است که البته آنطور که «سی ان ان» گزارش کرده است در مقایسه با یک هفته قبل از آن با  78 دروغ و دو هفته قبل از آن با 61 ادعای دروغین، کاهش داشته است.

طبق جدیدترین بررسی‌های سی ان ان، ترامپ 26 ادعای دروغین خود را در راهپیمایی‌های انتخاباتی در ایالت «کنتیکت»، 13 ادعای دروغین را در تبادل نظر با رسانه‌ها، هفت مورد دروغ را در شبکه توییتر و پنج مورد دروغ را در مصاحبه با شبکه «سی اسپن» مطرح کرد.

بر اساس این گزارش، 18 مورد از دروغ‌های هفته گذشته ترامپ درباره مسائل اقتصادی و تجاری بوده است، 10 مورد درباره محبوبیت وی، جمعیت هوادارانش در راهپیمایی‌های انتخاباتی و جمعیت هواداران دیگر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 آمریکا، 10 مورد مربوط به مهاجرت و هشت مورد دیگر مربوط به «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا می‌شود.

سی ان ان در ادامه گزارش می‌کند، فاحش‌ترین دروغ هفته گذشته ترامپ به حمایت وی از سیاهپوستان و رنگین‌پوستان آمریکا مربوط می‌شود. علیرغم آنکه ترامپ به نماینده سیاهپوست شهر «بالتیمور» توهین کرده بود و گفته بود که وی باید به جای انتقاد از او، شهر کثیف و پر از موش خود را اصلاح کند، در یک پیام توییتری مدعی شد: «کارهایی که من برای سیاهپوستان آمریکا انجام دادم، می‌توانم بگویم، هیچ رئیس‌جمهوری انجام نداده است».

این شبکه آمریکایی در خصوص یکی از دروغ‌های ترامپ مبنی بر اینکه از حمایت چشمگیری در میان سیاهپوستان آمریکا برخوردار است، نوشت که آمار و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که اکثر سیاهپوستان آمریکا از عملکرد ترامپ ناراضی هستند.

یکی دیگر از دروغ‌های برجسته هفته گذشته ترامپ درباره علت تشکیل اتحادیه اروپا بود. ترامپ در یک پیام توییتری در 29 ژوئیه (7 مردادماه) مدعی شد: «ما با کشورهای دیگری رقابت می‌کنیم که می‌دانند چطور مقابل آمریکا بازی کنند و در حقیقت این دلیل تشکیل اتحادیه اروپا بود».

سی ان ان درباره این ادعای دروغین ترامپ توضیح داد:‌«رقابت اقتصادی با آمریکا، دلیل اصلی شکل‌گیری اتحادیه اروپا نبوده است.

طبق این گزارش، یکی از دروغ‌های دیگری که ترامپ هفته گذشته مطرح کرد، در راهپیمایی انتخاباتی اول آگوست (10 مردادماه) و درباره ایران بوده است.

وی در جمع هواداران خود گفت که به منظور محافظت از امنیت آمریکا از توافق هسته‌ای هولناک ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) خارج شد. «ما به ایران 150 میلیارد دلار دادیم. آمریکا همچنین 1.8 میلیارد دلار پول نقد به ایران داد».

سی ان ان درباره این دروغ ترامپ توضیح داد که ترامپ در بیان رقم 150 میلیارد دلار اغراق کرده است. کارشناسان سیاست ایران و خود دولت اوباما تأکید کرده‌اند که مبلغ دارایی‌هایی که برجام در اختیار ایران قرار می‌داد، بسیار کمتر از مبلغی بوده که ترامپ اعلام کرد.

علاوه بر سی ان ان، روزنامه «واشنگتن‌پُست» نیز بعد از آغاز ریاست جمهوری «دونالد ترامپ» در واکنش به ادعاهای نادرست و دروغ‌گویی‌های مکرر او در مسائل داخلی و خارجی یک صفحه ویژه با عنوان «ارزیابی‌کننده حقیقت» (Fact Checker) به شفاف‌سازی درباره این ادعاها و دروغ‌ها پرداخته و بر اساس یک گزارشی که ارائه کرده  ترامپ هر ۲۴ ساعت ۸ دروغ می‌گوید. (جزئیات بیشتر

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول