اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

تغییر کاربری در آموزش و پرورش باید جانمایه فرهنگی داشته باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: تغییر کاربری باید به اقتصاد آموزش و پرورش کمک کند و جانمایه فرهنگی داشته باشد.

تغییر کاربری در آموزش و پرورش باید جانمایه فرهنگی داشته باشد

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، حسین حسن‌نژاد امشب در شورای اداری آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه پایه‌ای‌ترین نقش در آموزش و پرورش دوران ابتدایی است، اظهار کرد: آموزش و پرورش انسانی که متاثر از تربیت خانواده، جامعه و فضای مجازی را تحویل می‌گیرد، فرزندانی که تسلط و بهره‌برداری آنها در فضای مجازی به مراتب بیشتر از سنین بالای ۵۰ سال است و باید در این خصوص باید برنامه‌ای داشته باشیم و این فضا را مدیریت کنیم.

وی افزود: در آموزش و پرورش چند درصد فضای زندگی و مهارت‌های زندگی کردن با شرایط آموزش ابتدایی را داریم و کسانی که در دوران کودکی خود کودکی نکردند و در کنار کودکانی قرار می‌گیرند که کودکی کردند اثرشان چقدر است؟

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران خاطرنشان کرد: برای اینکه کارگروهی تشکیل شود نیاز به تحلیل داریم با تشکیل کارگروه‌های جدید مخالف نیستم اما این کارگروه‌ها باید خروجی داشته باشد و به هیچ وجه نباید تحلیل‌ها و کارکردها و نقش محوری خانواده را فراموش کرد.

این مسؤول تصریح کرد: در دوران قبل از ورود به مدرسه و آموزش ابتدایی زندگی کردن را به دانش‌آموزان یاد بدهیم و درک درست از کودکی داشته باشیم، اگر کودکی در زندگی با محدودیت زندگی کند و کودکی نکند در بزرگسالی تبدیل به آسیب اجتماعی می‌شود.

حسن‌نژاد با بیان اینکه تغییر کاربری باید به اقتصاد آموزش و پرورش کمک کند و جانمایه فرهنگی داشته باشد، خاطرنشان کرد: با اصل تغییر کاربری موافق هستم اما باید پیوست فرهنگی داشته باشد و این تغییر کاربری‌ها نباید موجودیت فرهنگی را زیر سوال ببرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران نیز اظهار کرد: آموزش و پرورش متولی آموزش و هم پرورش در جامعه است اما فقط به آموزش توجه می‌شود و پرورش مغفول مانده است و باید بر آموزش و پرورش بازنگری داشته باشیم.

سمیه قاسمی طوسی افزود:سهم استان مازندران در امور بانوان به عنوان استان تراز اول ۲۸۰ میلیون تومان بوده است که مجلس همین بودجه را حذف کرده است و از طرح‌های مشترک با آموزش و پرورش طرح مهارت افزایی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی به صورت پایلوت در بعضی از مدارس داشتیم که نتایج بدست آمده خوب بود.

وی خاطرنشان کرد: کودکان بازمانده از تحصیل تنها در مورد استان‌های کم‌برخوردار صدق نمی‌کند بلکه در استان ما هم این آمار وجود دارد و امسال مهلت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل تا پایان مرداد اعلام شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز گفت: شهریه پیش دبستانی که در ضمیمه مدارس دولتی هستند در فضای شهری یک میلیون و 50 هزار تومان و در مدرسه روستایی ۹۵۰ هزار تومان است که خانواده‌ها می‌توانند به صورت تقسیط تا اسفندماه سال 99 آن را پرداخت کنند.

‌عسکری نیکزاد افزود: براساس پیش‌بینی امسال 44 هزار کودک پیش دبستانی در سال تحصیلی جدید وارد عرصه تعلیم و تربیت می‌شوند.

وی به ماده ۲۷ تغییر کاربری اموال آموزش و پرورش اشاره کرد و ادامه داد: همه دستگاه‌های نظارتی و اجرایی کمک کنند تا همه اداره‌های آموزش و پرورش به درآمد پایدار برسند.

نیکزاد با بیان اینکه بسیاری از مدارس استان سرانه‌ای دریافت نکردند، گفت: آموزش و پرورش به برنامه‌هایی برای کاهش هزینه‌ها و ایجاد فرصت‌های اقتصادی برای کیفیت بخشی امر تعلیم و تربیت نیاز دارد.

انتهای پیام/86051/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول