اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حیات انسان‌ها وابسته به قلم است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: حیات معنوی و اجتماعی انسان‌ها وابسته به قلم است.

حیات انسان‌ها وابسته به قلم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ‌مصطفی علما پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای مرکزی خانه مطبوعات استان که به مناسبت 17 مردادماه روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: حرکت خبرنگار حرکتی ارزشی و با اهمیت است، زیرا با قلم خویش در جامعه روشنگری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه با اشاره به تاثیر قلم بین گذشته و حال، افزود: این قلم و خامه قلم است که گذشتگان را در کنار ما قرار می‌دهد و هر زمانی تشنه حقیقت و حکمت باشیم از دریای پربرکت نوشته‌های بزرگان سیراب می‌شویم.

وی با اشاره به رسالت خبر و خبررسانی، تاکید کرد: امروز قلم نقشی اساسی و بی‌بدیل دارد، همین قلم و بیان است که دنیا را حرکت می‌دهد، آدم‌سازی و تمدن‌سازی می‌کند، لذا همین قلم و اهمیت آن است که قرآن کریم به آن  اشاره فرموده و در فرمایش نبی مکرم اسلام حضرت محمد(ص) متجلی است.

امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: انسان مخلوقی است که، مواهب عقل، فطرت، پاکی و ایمان در او به ودیعه نهاده شده است، لذا هنر پیامبران الهی است که با این مواهب حقیقت را برای او آشکار می‌سازند.

علما در پایان با دعوت اهل قلم و خبرنگاران به تقوا و پارسایی، گفت: گاهی خبر و گزارش می‌تواند جریان فرهنگی بیافریند، پس چقدر خوب و ارزشمند است که که این جریان‌ها در راستای اهداف نظام و پاسداشت ارزش‌های الهی باشد.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول