اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

اختصاص اعتبار میلیاردی به مهارت‌آموزی/ تقویت هنرستان‌ها در سمنان

اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار با رویکرد مهارت‌آموزی و تقویت هنرستان‌ها در استان از جمله مباحثی بود که در نشست مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری و مدیران آموزش و پرورش استان سمنان مطرح شد.

اختصاص اعتبار میلیاردی به مهارت‌آموزی/ تقویت هنرستان‌ها در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، امیر بینایی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل آموزش‌ و پرورش استان سمنان برگزار شد، با اشاره به اقدامات صورت‌گرفته در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: ورود وزارت کشور  طی دو سال گذشته در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی بسیار مطلوب بوده و شاهد اتفاقات مثبت و ابلاغ اعتبارات خوب بوده‌ایم.

وی از ابلاغ اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون تومانی در حوزه مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سال گذشته خبر داد و گفت: این اعتبار با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی در موضوعات مختلف، ابلاغ و به صورت شهرستانی و با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد توزیع شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اجرای برنامه‌های اثربخش و قابل‌قبول در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی، بیان کرد: مجموعه اقدامات صورت‌گرفته می‌تواند منجر به کاهش طلاق و اتفاقات خوب در حوزه‌ اجتماعی شود.

بینایی از اختصاص یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار به آموزش‌ و پرورش با رویکرد مهارت‌آموزی افراد خبر داد و گفت: این اعتبار با هدف تجهیز کارگاه‌ها و توانمندسازی مدارس و حوزه مهارت‌آموزی هزینه می‌شود.

خرید 2 دستگاه تراش سی.ان.سی برای هنرستان‌های سمنان

وی اضافه کرد: از مجموع اعتبار تعیین‌شده، 628 میلیون تومان به مناطق محروم اختصاص یافت و 638 میلیون تومان اعتبار نیز صرف خرید دو دستگاه تراش سی.ان.سی در هنرستان شهید عباسپور و امام خمینی (ره) گرمسار شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اینکه این اقدام در حوزه مهارت‌آموزی در کنار علم و آگاهی به کسب مهارت کمک می‌کنند، افزود: امید است با این اقدام شاهد رونق تولید و ایجاد مسیر روشن با تکیه‌بر اشتغال‌زایی باشیم.

بینایی همچنین با اشاره به‌ضرورت امیدافزایی و نقش خبرنگاران در ترویج امید در جامعه، عنوان کرد: باید از انعکاس اخبار منفی که منجر به نگرانی مردم می‌شود، فاصله گرفت.

وی با انتقاد از برخی گزارش‌ها و ارائه مقایسه‌ای غیرکارشناسی در برخی حوزه‌ها ازجمله حوزه اجتماعی، خاطرنشان کرد: باید در زمینه برای تولید اخباری که در مردم امید و انگیزه ایجاد می‌کند، تلاش کنیم تا زندگی برای مردم سخت و طاقت‌فرسا نشود.

تأسیس 98 هنرستان با تنوع 84 رشته در استان سمنان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به اصلی‌ترین راهبرد آموزش و پرورش که اجرای متوازن سند تحول بنیادین است و از سوی رهبری و مجلس مورد تأکید قرار گرفت، اظهار کرد: برای اجرای این سند، استراتژی‌های مختلفی در عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت آموزشی تعریف شده و ارتقای کیفیت آموزشی مطالبه اصلی جامعه است.

حسین رشیدی گفت: در راستای ارتقای کیفیت و عدالت آموزشی بر اساس برنامه ششم توسعه باید سهم دانش‌آموزانی که به رشته‌های مهارتی هدایت می‌شوند، به 50 درصد برسد که استان سمنان در این حوزه 47.3 دهم درصد با حدود 11.3 درصد، بالاتر از میانگین کشوری عمل کرده است.

وی با اشاره به توسعه رشته‌های مهارتی در دورترین نقاط استان سمنان، بیان کرد: با کمک دستگاه‌های اجرایی متولی، شاهد توسعه رشته مهارتی در استان بودیم که  استقرار یک دستگاه سی.‌ان.سی در منطقه محروم امیرآباد نمونه‌‌ای از این اقدام بوده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت هویت‌یابی در سند تحول بنیادین، اضافه کرد: در این حوزه نیز گام‌های خوبی برداشته شد و برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی در متوسطه اول و طرح ایران‌مهارت نیز اقدامی در راستای تحقق هویت‌بخشی بوده است.

رشیدی با بیان اینکه در اجرای این طرح، دانش‌آموزان متوسطه اول با یک مهارت که خودشان به آن علاقه‌مند هستند، آشنا می‌شوند،گفت: مهارت‌آموزی باعث اصلاح فرهنگ کار در جامعه خواهد شد.

فعالیت 9400 دانش‌آموز سمنانی در طرح ایران‌مهارت

وی ادامه داد: 9 هزار و 400 نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول در استان سمنان در طرح ایران‌مهارت مشغول هستند که این آمار 16 درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه در آموزش و پرورش برنامه‌های زیادی وجود دارد، ادامه داد: یکی از برنامه‌ها، برنامه هدایت تحصیلی دانش‌آموزان است که در این طرح، فرصت تمرین و انتخاب برای دانش‌آموزان فراهم خواهد شد.

رشیدی از فعالیت هنرستان‌ها در استان سمنان با تنوع 84 رشته در استان سمنان خبر داد که این امر منجر به افزایش حق انتخاب رشته می‌شود.

وی به اقدامات صورت‌گرفته در تقویت پیوند مدرسه و دنیای واقعی کار اشاره و تصریح کرد: افتتاح دفتر همکاری شهرک‌های صنعتی اقدامی در همین راستا بوده و سمنان جزو هفت استان فعال در بخش دفتر همکاری شهرک صنعتی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان اضافه کرد: دانش‌آموزان ما کارورزی و کارآموزی را در شهرک صنعتی و در جاهایی که تولید اتفاق می‌افتد، فرا می‌گیرند و تمام  برنامه‌ها با رویکرد تولید و کارآفرینی است.

رشیدی تصریح کرد: تلاش ما بر این است که دانش‌آموزان فارغ‌التحصیل به تولید کمک کنند و کارآفرین باشند.

وی  از همکاری دستگاه‌های اجرایی همچون استانداری سمنان، اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی استان و بخش خصوصی در زمینه مهارت‌آموزی خبر داد و افزود: برخی رشته‌ها هزینه‌بر هستند که برای رفع این مشکل با بخش خصوصی وارد عقد قرارداد می‌شویم تا دانش‌آموزان به صورت برون‌سپاری مهارت را فرا گیرند.

اختصاص بیش از 3 میلیارد تومان تجهیزات به هنرستان‌های سمنان

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان سمنان از خرید و توزیع تجهیزات با کمک استانداری و آموزش و پرورش استان خبر داد و بیان کرد: از اول مهرماه سال 1397 تاکنون با یک میلیارد و 266 میلیون تومان اعتبار تخصیصی از سوی استانداری، سه میلیارد و 500 میلیون تومان تجهیزات در اختیار هنرستان‌های استان سمنان قرار گرفت.

رشیدی عنوان کرد: تجهیزات در تمام هنرستان‌های استان سمنان توزیع شد و سهم دانش‌آموزان محروم بیشتر از دانش‌آموزان برخوردار بوده است.

 وی با بیان اینکه خرید دستگاه سی.ان.سی طی 15 سال‌ اخیر بی‌سابقه بوده است، خاطرنشان کرد: قیمت خرید این دستگاه سی.ان.سی، 320 میلیون تومان است که عمدتاً در هنرستان‌های کم‌برخوردار استان سمنان مستقر شد.

انتهای پیام/74034/س/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول